Wadium

Wadium w 2 minuty

Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:

kliknij podaj dane opłać online

Sprawdź, jak to zrobić - Film

Postępowanie: Kompleksowa usługa dostaw gazu. Sygn. sprawy: FZ.38.141.2018.WW

Wojciech Walkowiak
Toruńskie Wodociągi Sp. z o.o. Oddział: Dział Zakupów
Termin:
Zamieszczenia : 08-08-2018 08:36:42
Składania : 21-08-2018 09:00:00
Otwarcia : -
Tryb:
Rodzaj: -

Wymagania i specyfikacja

Toruńskie Wodociągi Sp. z o.o. w Toruniu (dalej także "Zamawiający" lub "odbiorca gazu") niniejszym zaprasza do złożenia oferty cenowej w postępowaniu prowadzonym w regulaminowym trybie zapytania ofertowego dla zadania określonego w tytule.

Postępowanie o udzielenie zamówienia zostanie przeprowadzone w regulaminowym trybie zapytania ofertowego na podstawie § 5 pkt. 5 "Regulaminu udzielania zamówień na dostawy, usługi i roboty budowlane w spółce Toruńskie Wodociągi Sp. z o.o." (opublikowanego na stronie internetowej Zamawiającego o adresie http://www.wodociagi.torun.com.pl/index.php?lang=PL&m=page&pg_id=222 ).
Uzasadnienie faktyczne: zamówienie związane jest z główną -sektorową- działalnością Spółki, tj. z oczyszczaniem ścieków, a wartość zamówienia nie przekracza równowartości progu unijnego określonego art. 11 ut. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 ze zm.), tj. kwoty 443 000, 00 €. Postawa formalna: art. 132 ust. 2 w zw. z art. 133 ust. 1 i art. 11 ust. 8 w/w ustawy Prawo zamówień publicznych.

1. Przedmiot zamówienia.
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego do punktu odbioru mieszczącego się przy ul. Szosa Bydgoska 49 w Toruniu (87-100 Toruń), tj. dla Oczyszczalni Ścieków CENTRALNA w okresie od 01.10.2018 r. do 30.09.2019 r. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje dostarczanie gazu ziemnego oraz usługę przesyłu zgodnie z obowiązującym prawem, w szczególności na warunkach określonych ustawą z dnia 10 kwietnia 1997 roku Prawo energetyczne (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r. poz. 755 ze zm.) wraz z przepisami wykonawczymi oraz zgodnie z ustalonymi standardami jakościowymi.
Wspólny słownik zamówień (CPV): 09123000-7 Gaz ziemny; 65210000-8 Przesył gazu. Rodzaj zamówienia: dostawa.
Zamawiający przewiduje zużycie gazu ziemnego w okresie 12 miesięcy w wysokości 5 000, 00 (pięciu tysięcy) MWh przy mocy umownej 2 524, 00 kWh/h i współczynniku konwersji 11,26.
Wskazane powyżej prognozowane zużycie gazu ziemnego ma charakter orientacyjny, służy tylko do wyboru oferty najkorzystniejszej i może odbiegać od faktycznie pobranej ilości gazu w okresie obowiązywania umowy. Zmniejszenie lub zwiększenie ilości gazu nie pociąga dla Zamawiającego żadnych konsekwencji poza koniecznością dokonania zapłaty za faktycznie pobraną ilość oraz usługi przesyłu zgodnie z obowiązującą Taryfą Operatora.
Dostawy gazu ziemnego realizowane będą za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej należącej do Operatora Systemu Dystrybucyjnego (dalej także "OSD"), jakim jest: Polska Spółka Gazownictwa Sp. z o.o. Rozliczenie zobowiązań wynikających z tytułu sprzedaży gazu ziemnego odbywać się będzie zgodnie z taryfą W6A wg wskazań układu pomiarowo - rozliczeniowego.
Wykonawca, w oparciu o udzielone pełnomocnictwo, zobowiązany będzie do: (1) zgłoszenia w imieniu własnym i Zamawiającego umowy kompleksowej OSD w celu przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy zgodnie z obowiązującymi przepisami, (2) reprezentowania Zamawiającego przed OSD w procesie zmiany sprzedawcy.
Zamawiający informuje o tym, że: (1) jest to pierwsza zmiana sprzedawcy, (2) aktualnie obowiązująca umowa dot. kompleksowego dostarczania gazu zawarta jest z PGNiG Obrót Detaliczny Sp. z o.o..
Zamawiający wraz z zawarciem umowy udzieli Wykonawcy pełnomocnictwa do złożenia wymaganego przez OSD oświadczenia w sprawie całkowitego rozwiązania obecnie obowiązującej umowy wraz z aneksem.
Warunkiem rozpoczęcia dostaw gazu we wskazanych terminach jest skuteczne wygaśnięcie aktualnie obowiązującej umowy (wraz z aneksem) oraz skuteczne przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy.
Oświadczenia w/s przeznaczenia zakupionego gazu, dla potrzeb podatku akcyzowego, zostaną przekazane Wykonawcy przy podpisywaniu umów.

2. Informacje ogólne
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów działu w postępowaniu.
Zamawiający nie przewiduje możliwości zawarcia umowy ramowej.
Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej.
Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
Termin związania ofertą wynosi 60 dni. Termin związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert

3. Warunki udziału
3.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
3.1.1. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
– Warunek zostanie spełniony przez Wykonawcę, jeżeli wykaże, że posiada ważne:
a) Koncesję w zakresie obrotu paliwami gazowymi wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki,
b) Koncesję w zakresie dystrybucji paliw gazowych wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki lub (jeżeli Wykonawca nie jest właścicielem sieci na obszarze, na którym znajduje się miejsce dostaw gazu ziemnego) ważną umowę z OSD na świadczenie usług dystrybucji paliwa gazowego umożliwiającą realizowanie dostaw do punktu odbioru.
3.1.2. posiadania wiedzy i doświadczenia
– Warunek zostanie spełniony przez Wykonawcę, jeżeli wykaże, że wykonał lub wykonuje w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:
a) co najmniej 1 (jedno) zamówienie (umowę) polegające na dostawie paliwa gazowego o łącznym wolumenie nie mniejszym niż 1 000, 00 (tysiąca) MWh.
3.1.3. sytuacji ekonomicznej i finansowej
– Warunek zostanie spełniony przez Wykonawcę, jeżeli wykaże, że:
a) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 500 000, 00 (pięćset tysięcy) zł.
3.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie § 4 pkt. II ust. 4 "Regulaminu udzielania zamówień na dostawy, usługi i roboty budowlane w spółce Toruńskie Wodociągi Sp. z o.o." (dalej także "Regulaminu zamówień").

4. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia.
4.1. W celu wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunków, o których mowa w § 4 pkt. II. ust. 1 Regulaminu zamówień i opisanych w pkt. 3. niniejszego zaproszenia do składania ofert (dalej zwanej także "zaproszeniem") oraz w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w § 4 pkt. II. ust. 4 Regulaminu zamówień – Zamawiający żąda następujących dokumentów i oświadczeń:
1) w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie § 4 pkt. II. ust. 4 ppkt 2) Regulaminu zamówień – odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej – wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
2) w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie § 4 pkt. II. ust. 4 ppkt 3) Regulaminu zamówień – (1) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, oraz (2) zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
3) oświadczenia Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia z postępowania, sporządzonego wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do zaproszenia;
4) oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, sporządzonego wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do zaproszenia;
5) w celu wykazania spełnienia warunku posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, o którym mowa w ust. 3 pkt. 3.1.1. zaproszenia – (1) ważną koncesję w zakresie obrotu paliwami gazowymi wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, oraz (2) ważną koncesję w zakresie dystrybucji paliw gazowych wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji energetyki lub (w przypadku, gdy Wykonawca nie jest właścicielem sieci na obszarze, na którym znajduje się miejsce dostaw gazu ziemnego) oświadczenie – sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do zaproszenia – na potwierdzenie, że Wykonawca posiada ważną umowę z OSD na świadczenie usług dystrybucji paliwa gazowego na obszarze, na którym znajduje się miejsce odbioru gazu ziemnego uprawniająca Wykonawcę do zrealizowania dostaw do punktu odbioru;
6) w celu wykazania spełnienia warunku posiadania wiedzy i doświadczenia, o którym mowa w ust. 3 pkt. 3.1.2. zaproszenia – wykazu wykonanych /wykonywanych/ dostaw, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane /są wykonywane/, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane /są wykonywane/ należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonane /są wykonywane/, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy. W przypadku dostaw nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Wykaz dostaw musi być sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do zaproszenia;
7) w celu wykazania spełnienia warunku dot. sytuacji ekonomicznej i finansowej, o którym mowa w ust. 3 pkt. 3.1.3. zaproszenia – dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na w/w minimalną sumę gwarancyjną;

4.2. Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w wyżej lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez Zamawiającego oświadczenia, dokumenty zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia lub/i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert.

5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się udzielenie zamówienia.
5.1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia powinni spełniać warunki udziału w postępowaniu oraz złożyć dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków zgodnie z zapisami zawartymi w ust. 3 i 4 do zaproszenia. Ponadto tacy Wykonawcy ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
5.2. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem.
5.3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy o realizację zamówienia, są zobowiązani przedstawić Zamawiającemu stosowne porozumienie zawierające w swojej treści następujące postanowienia:
1) Cel gospodarczy porozumienia.
2) Wskazanie stron porozumienia.
3) Termin jego obowiązywania uwzględniający czas wykonywania niniejszego zamówienia.
5.4. Ocena braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w ust. 3 do zaproszenia, będzie dokonana osobno dla każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
5.5. Ocena spełnienia warunków, o których mowa w ust. 3 do zaproszenia, będzie dokonana wspólnie dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie lub w stosunku do tego Wykonawcy, który spełnia dany warunek w imieniu i na rzecz Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

6. Wadium
6.1. Wysokość wadium.
Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości:
10 000, 00 (dziesięć tysięcy) zł.
6.2. Forma wadium.
1) Wadium może być wniesione w następujących formach:
a) pieniądzu;
a) poręczeniach bankowych;
b) gwarancjach bankowych lub ubezpieczeniowych
2) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji (poręczenia), gwarancja (poręczenie) powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem
i winna zawierać następujące elementy:
a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji /poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,
b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/ poręczeniem,
c) kwotę gwarancji/poręczenia,
d) termin ważności gwarancji/poręczenia,
e) zobowiązanie gwaranta do: „bezwarunkowego i nieodwołalnego zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego”;
6.3. Miejsce i sposób wniesienia wadium.
1) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na następujący rachunek Zamawiającego:
Bank Millennium S.A. o/Toruń,
nr rachunku: 78 1160 2202 0000 0000 7125 0750
W tytule przelewu należy wpisać:
„Wadium - sygn. sprawy: FZ.38.141.2018.WW.
Kompleksowa usługa dostaw gazu.”.
2) Dokument wadialny – w przypadku chęci jego wniesienia w innej niż pieniężna formie – należy złożyć w nieprzezroczystej, zabezpieczonej przed otwarciem kopercie (paczce). Kopertę (paczkę) należy opisać następująco:
„Toruńskie Wodociągi Sp. z o.o.
Dział Zakupów
ul. Rybaki 31/35, 87-100 Toruń.
Wadium ofertowe - sygn. sprawy: FZ.38.141.2018.WW.
Kompleksowa usługa dostaw gazu.”.
6.4. Termin wniesienia wadium.
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert.
6.5. Zasady zwrotu, zatrzymania oraz ponownego wniesienia wadium.
Zasady: zwrotu, zatrzymania oraz ponownego wniesienia wadium określone zostały w § 4 pkt. IX Regulaminu zamówień.

7. Opis sposobu przygotowania oferty i pozostałych dokumentów / oświadczeń.
7.1. Wymagania podstawowe:
1) Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę na platformie Open Nexus.
2) Wykonawca składa odpowiednio:
a) skany oświadczeń i dokumentów - na platformie Open Nexus,
b) oświadczenia i dokumenty w formie pisemnej – wraz z ofertą składaną w formie pisemnej (dot. tylko Wykonawcy, który złożył najkorzystniejszą ofertę).
3) Ofertę należy przygotować ściśle według wymagań określonych w zaproszeniu.
4) Oferta musi być podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy (Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia). Jeżeli więc z dokumentu(ów) określającego(ych) status prawny Wykonawcy(ów) lub pełnomocnictwa(pełnomocnictw) wynika, iż do reprezentowania Wykonawcy(ów) upoważnionych jest łącznie kilka osób - to wszystkie te osoby muszą podpisać ofertę. Złożenie oferty w formie elektronicznej na platformie zakupowej Open Nexus nie wymaga posiadania kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
5) Jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy (odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej), to do oferty należy dołączyć oryginał -lub poświadczoną notarialnie za zgodność z oryginałem kopię- stosownego pełnomocnictwa wystawionego przez osoby (osobę) do tego upoważnione (upoważnioną). Oferty w formie elektronicznej na platformie zakupowej Open Nexus składa tylko osoba upoważniona (pełnomocnik).
6) Zaleca się, aby wzory dokumentów/ oświadczeń dołączonych do zaproszenia zostały przygotowane, a następnie złożone przez Wykonawcę w zgodnej z zaproszeniem formie. Dokumenty / oświadczenia składane będą w formie elektronicznej na platformie zakupowej Open Nexus za pomocą skanów (pdf).
7) We wszystkich przypadkach, gdzie jest mowa o pieczątkach, Zamawiający dopuszcza złożenie czytelnego zapisu -o treści pieczęci- zawierającego, co najmniej oznaczenie nazwy/firmy i siedziby Wykonawcy.
8) Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty z uwzględnieniem treści § 6 ust. 21 Regulaminu.
7.2. Forma oferty i dokumentów/oświadczeń:
1) Oferta musi być sporządzona w języku polskim, w 1 egzemplarzu, mieć formę elektroniczną (a następnie formę pisemną – dot. najkorzystniejszej oferty). Wraz z ofertą w formie elektronicznej należy złożyć skan (pdf) oferty sporządzonej i podpisanej oferty w formie pisemnej. Oferta w formie pisemnej powinna mieć format nie większy niż A4, a arkusze o większych formatach należy złożyć do formatu A4. Ofertę w formie pisemnej składa Wykonawca, którego oferta okazała się najkorzystniejsza.
2) Stosowne wypełnienia we wzorach dokumentów/oświadczeń stanowiących załączniki do zaproszenia, mogą być dokonane przez Wykonawcę. Skany w/w dokumentów/ oświadczeń należy złożyć wraz z ofertą składaną elektronicznie za pomocą platformy zakupowej Open Negus.
3) Całość oferty i dokumentów/ oświadczeń wraz z nią składanych powinna być złożona w formie uniemożliwiającej jej przypadkowe zdekompletowanie – dot. najkorzystniejszej oferty składanej w formie pisemnej.
4) Wszelkie miejsca w (oraz pozostałych oświadczeniach), w których Wykonawca naniósł poprawki lub zmiany wpisywanej przez siebie treści (czyli wyłącznie w miejscach, w których jest to dopuszczone przez Zamawiającego),
7.3. Zawartość oferty i dokumentów/oświadczeń składanych wraz z ofertą w formie elektronicznej na platformie zakupowej Open Nexus:
1) Wypełnienie elektronicznego formularza cenowego na platformie zakupowej Open Nexus w miejscu „Przedmiot zamówienia” oraz załączenie skanu podpisanego FORMULARZA OFERTY, sporządzonego na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do zaproszenia.
2) Wypełnienie elektronicznego formularza na platformie zakupowej Open Nexus w miejscu „Pytania i kryteria formalne” w zakresie dotyczącym warunków (podmiotowych) udziału w postępowaniu oraz niezbędnych kwestii formalnych postępowania.
7.4. Zawartość oferty i dokumentów/oświadczeń składanych wraz z ofertą w formie pisemnej (w terminie późniejszym - oferta najkorzystniejsza):
Ofertę składaną w formie pisemnej oraz dokumenty/oświadczenia składane wraz z nią w formie pisemnej należy złożyć w nieprzezroczystej, zabezpieczonej przed otwarciem kopercie (paczce). Kopertę (paczkę) należy opisać następująco:
„Toruńskie Wodociągi Sp. z o.o.,
Dział Zakupów,
ul. Rybaki 31/35, 87-100 Toruń.
Oferta najkorzystniejsza w postępowaniu na: Kompleksowa usługa dostaw gazu.
Sygn. sprawy: FZ.38.141.2018.WW.”
7.5. Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji:
a) Wykonawca może zastrzec w ofercie (oświadczeniem zawartym w Formularzu Oferty), iż Zamawiający nie będzie mógł ujawnić informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
b) Informacje, stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji nie są jawne, jeżeli, Wykonawca nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnice przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może zastrzec informacji, które są udostępniane przy otwarciu ofert.
Uwaga! Informacje składane elektronicznie przez Wykonawców przy pomocy platformy zakupowej Open Nexus nie są upublicznione automatycznie. Oferty oraz dokumenty / oświadczenia składane elektronicznie przy pomocy platformy zakupowej Open Nexus widoczne są automatycznie tylko dla Zamawiającego.
c) Nie mogą stanowić tajemnicy przedsiębiorstwa informacje podawane do publicznej wiadomości. W sytuacji, gdy Wykonawca w ofercie zastrzeże informacje, które nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa lub są jawne na podstawie postanowień Regulaminu zamówień lub odrębnych przepisów, informacje te będą podlegały udostępnieniu na zasadach takich samych, jak pozostałe dokumenty. Zamawiający nie odpowiada za ujawnienie informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa przekazanych mu przez Wykonawcę wbrew postanowieniom niniejszego punktu,

8. Wyjaśnianie i zmiany w treści zaproszenia
8.1. Wyjaśnianie treści zaproszenia.
1) Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści zaproszenia. Zamawiający udziela wyjaśnień, gdy prośba o wyjaśnienie treści zaproszenia wpłynie do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.
2). Treść wyjaśnień opublikuje również na swojej stronie internetowej – swoim profilu platformy zakupowej Open Nexus. Udzielając wyjaśnień Zamawiający nie ujawni źródła zapytania.
8.2. Zmiany w treści zaproszenia.
1) W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść zaproszenia. Dokonaną zmianę treści zaproszenia Zamawiający na swoim profilu platformy zakupowej Open Nexus.
2) Jeżeli w wyniku zmiany treści zaproszenia jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofercie, Zamawiający przedłuża termin składania ofert i informuje o tym fakcie na swoim profilu platformy zakupowej Open Nexus.
3) Zmiany zaproszenia stanowią jego integralną część.

9. Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń / dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z Wykonawcami.
1) Zamawiający dopuszcza porozumiewanie się z Wykonawcami w formie wiadomości elektronicznych (adres poczty elektronicznej Zamawiającego: sekretariat@wodociagi.torun.com.pl) oraz przy pomocy platformy zakupowej Open Nexus.
2) Strony zobowiązane są przekazywać sobie wnioski, zawiadomienia oraz informacje w formie wiadomości elektronicznych lub przy pomocy platformy zakupowej Open Nexus w taki sposób, aby miały możliwość zapoznania się z ich treścią, czyli: od poniedziałku do piątku; w godzinach od 7:00 do 15:00.
3) Forma pisemna zastrzeżona jest dla oferty najkorzystniejszej oraz dokumentów/ oświadczeń składanych wraz ofertą najkorzystniejszą, a także dla dokumentu wadialnego wnoszonego w formie poręczenia lub gwarancji.
4) Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim.
5) Strony obowiązane są informować siebie nawzajem o każdej zmianie w/w danych tele - adresowych. Korespondencja wysyłana na ostatnio podany (wskazany) adres korespondencyjny lub adres poczty elektronicznej - będą uznawane za skutecznie złożone.
6) Wykonawca każdorazowo przy kontaktowaniu się z Zamawiającym musi podać sygnaturę sprawy: FZ.38.141.2018.WW oraz nazwę zadania: Kompleksowa usługa dostaw gazu..

10. Zmiany lub wycofanie złożonej oferty.
10.1. Skuteczność zmian lub wycofania złożonej oferty.
Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę. Zmiany lub wycofanie złożonej oferty są skuteczne tylko wówczas, gdy zostały dokonane przed upływem terminu składania, tj. do dnia zakończenia 21.08.2018 r. do godziny 9:00.
10.2. Zmiana lub wycofanie złożonej oferty.
Zmiany, poprawki lub modyfikacje złożonej oferty, a także jej wycofanie muszą być złożone w terminie składania ofert.

11. Miejsce i termin oraz procedura otwarcia ofert
11.1. Otwarcie ofert nastąpi na platformie zakupowej Open Nexus w dniu 21.08.2018 r. po godz. 9:30.
11.2. Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający podaje kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Otwarcie ofert ma charakter podania do publicznej wiadomości – na platformie zakupowej Open Nexus – informacji o: liczbie złożonych ofert, cenach ofertowych oraz nazwach (firmach) i adresach (siedzibach) Wykonawców składających swoje oferty w formie elektronicznej na w/w platformie.

12. Opis sposobu obliczenia ceny.
12.1. Cenę oferty musi być wyrażona jako cena netto i brutto w PLN, cyfrowo i słownie, wg obowiązujących przepisów na dzień składania oferty. W przypadku rozbieżności przyjmuje się cenę wyrażoną słownie.
12.2. Cenę oferty należy podać z dokładnością do 1 jednego grosza, czyli do dwóch miejsc po przecinku.
12.3. Wynagrodzenie powinno obejmować wszelkie koszty niezbędne do zrealizowania całości przedmiotu zamówienia.
12.4. Nie dopuszcza się stosowania upustów cenowych do ceny brutto podanej w Formularzu Ofertowym. Ewentualne rabaty (upusty) należy uwzględnić w cenie jednostkowej netto.
12.5. Ceny i stawki określone przez Wykonawcę nie będą zmieniane w toku realizacji zamówienia z wyjątkiem sytuacji, w której dokona się zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia.
12.6. W przypadku zmiany uregulowań prawnych w zakresie obowiązującej stawki podatku VAT - cena może ulec zmianie.
12.7. Sposób zapłaty i rozliczenia za realizację niniejszego zamówienia, określone zostały w Załączniku nr 6 do zaproszenia.
12.8. Wszelkie rozliczenia związane z realizacją przedmiotowego zamówienia, którego dotyczy niniejsza SIWZ - dokonywane będą w walucie polskiej „PLN”.
12.9. Wynagrodzenie będzie miało charakter kosztorysowy. Rozliczenie umowy będzie odbywało się na podstawie faktycznej ilości sprzedawanego gazu oraz cen jednostkowych (elementów ceny) podanych w Formularzu Cenowym stanowiący element Formularza Oferty – wg wzoru załącznika nr 1 do zaproszenia
12.10. Szczegóły sposobu obliczenia ceny znajduje się w Formularzu Cenowym.

13. Kryteria oceny ofert.
13.1. Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o kryterium „Ceny”. Wygrywa oferta z najniższą ceną.
13.2. Jeżeli Zamawiający nie może dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.
13.3. Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Wykonawca, składając ofertę, informuje Zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku.

14. Wykluczenie Wykonawcy i odrzucenie oferty.
Zamawiający wykluczy Wykonawców z postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia oraz odrzuci oferty - stosownie do przesłanek odpowiednio wykluczenia i odrzucenia określonych w Regulaminie.
15. Informacje dotyczące kwestii formalnych umowy w sprawie niniejszego zamówienia oraz informacje dodatkowe.
15.1. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadamia Wykonawców, którzy złożyli oferty, o:
1) Wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę (firmę), siedziba i adres Wykonawcy, którego ofertę wybrano oraz uzasadnienie jej wyboru.
2) Wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, podając właściwe uzasadnienie.
3) Wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając właściwe uzasadnienie.
15.2. Umowa w sprawie niniejszego zamówienia:
1) zostanie zawarta w formie pisemnej na warunkach określonych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 6 do zaproszenia,
2) zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w ofercie,
3) jest zawarta na okres wskazany w zaproszeniu,
4) podlega unieważnieniu, jeżeli zachodzą przesłanki określone w Regulaminie zamówień;
15.3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. W takim przypadku przed zawarciem umowy Zamawiający żąda dostarczenia umowy konsorcjum.
15.4. Zamawiający przewiduje możliwość zawarcia umowy drogą korespondencyjną poprzez wymianę podpisanych przez Strony egzemplarzy umowy.
15.5. Z uwagi na charakter zamówienia, Zamawiający nie przewiduje możliwości skorzystania z podwykonawstwa.

16. Środki ochrony prawnej
1Wykonawcom przysługuje „sprzeciw”, jako środek ochrony prawnej przewidziany w Regulaminie zamówień.

Załączniki do postępowania

NAZWA ROZSZERZENIE ROZMIAR (kB) DATA PUBLIKACJI ŹRÓDŁO POBIERZ
zal_1-5_7-8_edyt_38-141.doc doc 127.5 2018-08-08 08:36:42 Postępowanie
zal_6_edyt_38-141.doc doc 146.5 2018-08-08 08:36:42 Postępowanie
gaz_dostawa.pdf pdf 57.56 2018-08-08 08:36:42 Przedmiot zamówienia
odp_0001.pdf pdf 147.12 2018-08-14 15:42:45 Publiczna wiadomość
powiad_0001.pdf pdf 85.41 2018-08-22 15:03:39 Publiczna wiadomość

Komunikaty

2018-08-22 15:04 Agnieszka Jasińska Zamawiający Toruńskie Wodociągi Sp. z o.o, działając na podstawie § 6 ust. 17 „Regulaminu
udzielania zamówień na dostawy, usługi i roboty budowlane w Spółce Toruńskie Wodociągi Sp. z o.o.” (zwanego dalej „Regulaminem”) informuje, iż w postępowaniu prowadzonym w trybie zapytania ofertowego na zadanie p/n „Kompleksowa usługa dostaw gazu” wybrana została - jako najkorzystniejsza – oferta Wykonawcy: PGNiG Obrót Detaliczny Sp. z o.o., z siedzibą przy ul. Jana Kazimierza 3 w Warszawie (01-248 Warszawa) z ceną ofertową 1 013 733, 80 zł brutto.
Uzasadnienie faktyczne:
Jedyna ważnie złożona oferta. Oferta z najniższą ceną.
Uzasadnienie formalne:
§ 6 ust 13 Regulaminu oraz pkt. 13.1. treści zapytania ofertowego.


powiad_0001.pdf

2018-08-21 11:49 Wojciech Walkowiak Informacja z czynności otwarcia ofert.

Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia .1 100 000, 00 zł brutto.
W terminie składania ofert wpłynęła 1 oferta:
PGNIG Obrót Detaliczny Sp. z o.o., ul. Jana Kazimierza 3, 01-248 Warszawa
z oferowaną ceną 1 013 733, 80 zł brutto.
2018-08-14 15:43 Agnieszka Jasińska Zamawiający Toruńskie Wodociągi Sp. z o.o. w związku ze złożonymi pytaniami do postępowania jw., działając na podstawie § 4 pkt. VII ust.2 i 3 Regulaminu udzielania zamówień na dostawy, usługi i roboty budowlane w Spółce TW Sp. z o.o. odpowiada jak niżej:
Pytanie 1
Wykonawca prosi o informację jaki jest okres wypowiedzenia u dotychczasowego sprzedawcy.
Odpowiedź 1
Okres wypowiedzenia u dotychczasowego sprzedawcy wynosi 1 miesiąc.
Pytanie 2
Wykonawca prosi o wskazanie zużycia z podziałem na miesiące.

Odpowiedź 2
Poniżej przewidywane zużycie gazu z podziałem na miesiące:

M-c Ilość M-c Ilość
2018 kWh 2019 kWh
I 2019 340 000,00
II 2019 450 000,00
III 2019 450 000,00
IV 2019 430 000,00
V 2019 420 000,00
VI 2019 300 000,00
VII 2019 380 000,00
VIII 2019 400 000,00
IX 2019 450 000,00
X 2018 450 000,00
XI 2018 460 000,00
XII 2018 500 000,00

Skan odpowiedzi w załączniku

odp_0001.pdf

Przedmiot zamówienia

Lp Nazwa Opis i załączniki Ilość
/ Jm
Cena netto / Jm Vat Cena brutto / Jm Waluta Adres dostawy Dołącz
Plik
1 Kompleksowa usługa dostaw gazu Oferuję/emy cenę netto wynikającą z wyliczenia wskazanego w Formularzu Cenowym. W załączeniu skan oferty wraz z dokumentami / oświadczeniami (format .pdf). 1 dostawa - (0)
Kursy walut NBP , EUR: 4.3198 PLN

Kryteria i warunki formalne

Lp Nazwa Waga kryterium Opis i załączniki Twoja propozycja lub komentarz Dołącz Plik
1 Cena - Wartość oferty 0,00 PLN netto
0,00 PLN brutto
(0)
(0)

Liczba odsłon strony: 472