Umowa nr …………. Zawarta w dniu ………….. 2016 roku w Oświęcimiu, pomiędzy Przedsiębiorstwem Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Oświęcimiu przy ul. Ostatni Etap 6 REGON: 070890901, NIP 549-000-17-58 prowadzącym działalność gospodarczą na podstawie KRS 0000095555, Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, zwanym dalej „Zamawiającym” reprezentowanym przez: 1. mgr inż. Andrzej Janus -Prezes Zarządu 2. mgr inż. Kazimierz Homa -V-ce Prezes Zarządu a …………………………………………………. ul. ……………………………………………… NIP …………... , REGON …………….. zwanymi dalej „Wykonawcą” §1 Przedmiot umowy 1. Przedmiotem umowy jest wykonanie czyszczenia i inspekcji telewizyjnej kolektora kanalizacji sanitarnej wykonanego z rur kamionkowych DN 400,długosci 277 mb, stopien zamulenia około 50% 2. Zakres przedmiotu umowy obejmuje: czyszczenie kolektora od punktu ST"A" do punktu ST"B" wg. załączonego planu sytuacyjnego 3. Integralną częścią przedmiotu umowy stanowi przekazana wraz z protokołem końcowym karta zdania odpadu potwierdzajaca że odpad został prawidłowo przekazany na odpowiednie składowisko. §2 Gwarancja na wykonane roboty 1. Okres gwarancji i rękojmi na wykonane roboty i materiały wynosi 12 miesięcy od daty podpisania protokołu odbioru. 2. Zamawiającemu przysługują z tytułu gwarancji uprawnienia na zasadach i warunkach określonych w Kodeksie Cywilnym. 3. Wszelkie wady zgłoszone w okresie gwarancji i rękojmi Wykonawca usunie w terminie uzgodnionym przez strony, nie dłuższym jednak niż 14 dni od dnia zgłoszenia wady. W razie ich nie usunięcia Zamawiający jest uprawniony do ich usunięcia na koszt i ryzyko Wykonawcy. §3 Termin realizacji przedmiotu umowy 1. Termin realizacji przedmiotu umowy, określonej w § 1 ustala się do dnia 31.08.2016 r. §4 Warunki i organizacja prowadzenia robót 1. Roboty będą wykonywane zgodnie z technologią zaproponowaną przez Wykonawcę z zachowaniem przepisów BHP oraz obowiązujących norm budowlanych. 2. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody i awarie powstałe w trakcie realizacji robót w zakresie przedmiotu umowy. 3. Wykonawca zobowiązuje się do zachowania ładu i porządku na terenie placu budowy. §5 Rozliczenie robót i kary umowne 1. Za wykonanie przedmiotu umowy Zamawiający zobowiązuje się zapłacić wynagrodzenie ……………. zł netto (słownie: ……….) 2. Do ceny netto zostanie doliczony podatek VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami. 3. Termin płatności -30 dni od dnia podpisania protokołu odbioru robót i wystawienia faktury. 4. Zamawiający zastrzega sobie prawo naliczania kar umownych za nie wykonanie lub nienależyte wykonanie umowy z następujących tytułów: a) za opóźnienie w wykonaniu przedmiotu umowy w wysokości 0,5 % wynagrodzenia umownego za każdy dzień opóźnienia, b) za opóźnienie w usunięciu wad stwierdzonych w okresie gwarancji lub rękojmi w wysokości 0,5 % wynagrodzenia umownego za każdy dzień opóźnienia licząc od daty wyznaczonej przez Zamawiającego na usunięcie wad, c) za odstąpienie od umowy przez Zamawiającego z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy w wysokości 20% wynagrodzenia umownego, d) za nienależyte wykonanie umowy w wysokości 20% wynagrodzenia umownego. 5. Jeżeli szkoda będzie wyższa niż kara umowna Wykonawca jest zobowiązany do zapłaty odszkodowania uzupełniającego. 6. Zamawiający zastrzega sobie prawo potrącenia kar umownych z należnego Wykonawcy wynagrodzenia. 7. Zamawiający może odstąpić od umowy w razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym. 8. W wypadku o którym mowa w ust.7 wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia za część umowy wykonaną do dnia odstąpienia od umowy przez Zamawiającego, którego wartość zostanie protokolarnie ustalona w dniu odstąpienia od umowy. 9. Zamawiający zapłaci Wykonawcy karę umowną za odstąpienie od umowy na skutek okoliczności, za które odpowiada Zamawiający w wysokości 10% wynagrodzenia. §6 Odbiór robót 1. Końcowego odbioru robót dokonuje Komisja Odbioru Robót złożona z Przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy. Przy robotach prowadzonych bez dokumentacji technicznej w Komisji Odbioru może uczestniczyć niezależny ekspert lub rzeczoznawca zaproszony przez jedną lub obie strony. 2. Komisja Odbioru Robót dokonuje oględzin zakończonych robót, sporządza listę ewentualnych usterek oraz ustala termin ich usunięcia. 3. Komisja Odbioru Robót podpisuje Protokół Końcowego Odbioru Robót, który stanowi formalną datę ostatecznego odbioru robót i zakończenia prac objętych umową. §7 Postanowienia końcowe 1. W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego. 2. Wytwórcą odpadów powstałych w wyniku prowadzenia robót jest Wykonawca, który zobowiązuje się do ich zagospodarowania zgodnie z ustawą o odpadach. 3. Ewentualne spory wynikłe przy wykonywaniu umowy strony poddadzą pod rozstrzygnięcie Sądu właściwego dla siedziby Zamawiającego. 4. Podpisanie umowy nastąpiło w siedzibie Zamawiającego. 5. Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednej dla każdej ze stron. Zamawiający: Wykonawca: