SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA Nazwa zamówienia: Wykonanie czyszczenia i inspekcji telewizyjnej kolektora kanalizacji sanitarnej przy ul.Dąbrowskiego w Oświęcimiu" Zamawiający: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Oświęcimiu Tryb postępowania: przetarg nieograniczony Wartość szacunkowa: poniżej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych 1. ZAMAWIAJĄCY Nazwa: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Oświęcimiu Adres: ul. Ostatni Etap 6, 32-603 Oświęcim Tel./Fax: (+48) 33 843-28-14, 843-28-77, 843-09-05, fax: (+48) 33 843-17-15 E-mail: pwik@pwik.oswiecim.pl Adres strony internetowej: www.pwik.oswiecim.pl 2. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA 2.1 Niniejsze postępowanie dotyczy udzielenia zamówienia sektorowego o wartości szacunkowej nieprzekraczającej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907), zwanej dalej Pzp i prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego w oparciu o Wewnętrzny Regulamin Zamówień Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Oświęcimiu z dnia 20.04.2015r. 2.2 Postępowanie prowadzone jest bez zastosowania przepisów ustawy Pzp; wszelkie odwołania do ww. ustawy w treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zwanej dalej SIWZ, mają jedynie charakter pomocniczy. 3. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 3.1 Przedmiotem zamówienia jest czyszczenie i inspekcja telewizyjna kolektora kanalizacji sanitarnej w Oświecimiu przy ul. Dabrowskiego 3.2 Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: Czyszczenie i inspekcję telewizyjną kolektora DN 400 wykonanego z rur kamionkowych. Stopień zamuleni kolektora około 50% Długość zaznaczonego w załączniku nr. 3 odcinka ST"A" do ST"B" wynosi 277 mb UWAGA !!!!!!! Kolektor biegnie przez teren dawnej bazy transportowej.Osady zawierają substancje ropopochodne. Utylizacja odpadów musi być zgodna z obowiązującymi przepisami. Wykonawca do protokołu odbioru robót dołączy kartę przekazania odpadu. 3.4 Zamawiający zaleca dokonania wizji w terenie i zapoznanie się z warunkami realizacji zamówienia. Termin do uzgodnienia z Wydziałem Dystrybucji w godz. od 8.00 do 14.00 tel. 338432877 wew. 20. 4. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA 4.1 Termin realizacji zamówienia ustala się do 31.08.2016 r. 5. OKRES GWARANCJI I RĘKOJMI 5.1 Okres gwarancji i rękojmi na wykonane roboty i materiały wynosi 12 miesięcy, licząc od daty podpisania odbioru końcowego. 6. FORMA WYNAGRODZENIA 6.1 Za wykonanie przedmiotu zamówienia Zamawiający zapłaci na rzecz Wykonawcy wynagrodzenie rozliczane na podstawie kosztorysu powykonawczego w oparciu o faktycznie wykonane ilości robót stwierdzone dokonanym obmiarem oraz w oparciu o ceny jednostkowe robót zawarte w ofercie Wykonawcy, które strony uznają za stałe i niezmienne (ryczałtowe). 6.2 Wynagrodzenie płatne będzie w terminie 30 dni od dnia podpisania protokołu odbioru robót i wystawienia faktury VAT. 7. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU 7.1 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki: 1) Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia, na podstawie art. 24 Pzp Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia wykonawcy 2) Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia wykonawcy 3) Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia wykonawcy 4) Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie. W celu potwierdzenia spełnienia powyższego warunku Wykonawca przedłoży: dokumenty potwierdzające wykonanie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 2 robót polegających na wykonaniu czyszczenia i inspekcji telewizyjnej kanalizacji Ocena spełniania warunków udziału w postępowania zostanie dokonana zgodnie z formułą „spełnia / nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w rozdziale 7 SIWZ. 8. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT 8.1 Oferty na wykonanie przedmiotu zamówienia należy składać wyłącznie drogą elektroniczną oraz wyłącznie na stronie platformy zakupowej Open Nexus o adresie: https://platformazakupowa.pl 8.2 Wykonawca składa ofertę wypełniając elektroniczny formularz na stronie internetowej podanej w pkt. 8.1 i wysyła go do Zamawiającego przez tą samą stronę. Wyżej wymieniony formularz ofertowy musi zawierać: 1) nazwę oraz dane adresowe Wykonawcy, 2) ceny jednostkową netto za wykonanie 1 mb czyszczenia oraz 1mb inspekcji (łącznie należy podać dwie ceny jednostkowe), 3) dokumenty wymienione w pkt. 7.1 które należy zeskanować i dołączyć do formularza. 8.3 W przypadku problemów związanych z wypełnianiem formularza, załączaniem dokumentów bądź wysyłaniem oferty należy kontaktować się bezpośrednio z Centrum Wsparcia Klienta Open Nexus -tel. 61 646 00 24. 8.4 Zamawiający zaleca Wykonawcom rejestrację na platformie zakupowej w celu ułatwienia procedury ofertowania w razie przyszłych zamówień. Za rejestrację nie są pobierane opłaty. 8.5 Rejestracja na platformie zakupowej nie jest wymagana do złożenia oferty. 8.6 Oferty złożone drogą listowną lub na adres e-mail Zamawiającego zostaną odrzucone. 9. OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY 9.1 Oferowana przez Wykonawcę cena musi obejmować wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia bez podatku VAT, w tym także koszty związane z transportem oraz ubezpieczenie w zakresie ryzyka budowlano-montażowego na pełną wartość prac 9.2 Cenę za wykonanie przedmiotu zamówienia należy podać w formularzu ofertowym, o którym mowa w pkt. 8.2 wyłącznie jako ceny jednostkowe netto za wykonanie 1 mb czyszczenia oraz 1mb inspekcji telewizyjnej (łącznie należy podać dwie ceny jednostkowe). 9.3 Ceny jednostkowe muszą być wyrażone w złotych polskich z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (groszy). 9.4 Cena nie ulega zmianie, w tym waloryzacji, przez okres ważności oferty (związania). 10. TERMIN SKŁADANIA OFERT 10.1 Termin składania ofert upływa dnia 12 sierpnia 2016 r. o godzinie 14:00. 10.2 W toku badania i oceny ofert zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. 10.3 Zamawiający poprawi w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie oraz omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny i niezwłocznie zawiadomi o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona. 11. KRYTERIA OCENY OFERT 11.1 Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w SIWZ. Kryteriami oceny ofert są: Nr: Nazwa kryterium: Waga: 1. Cena ryczałtowa 100 % 11.2 Oferty oceniane będą punktowo. W trakcie oceny ofert kolejno rozpatrywanym i ocenianym ofertom przyznawane będą punkty. W celu wyboru najkorzystniejszej oferty, Zamawiający będzie się posługiwał następującym wzorem: (Cn x277 ) + (Kn x 277) Ck = ------------------------x 100pkt. (Co x277 ) + (Ko x 277) Ck -liczba punktów przyznana za spełnienie kryterium Cn– cena jednostkowa za wykonanie 1 mb czyszczenia kanalizacji w ofercie z najniższą ceną Kn– cena jednostkowa za wykonanie 1 mb kamerowania w ofercie z najniższą ceną Co- cena jednostkowa oferowana za wykonanie 1 mb czyszczenia kanalizacji Ko- cena jednostkowa oferowana za wykonanie 1 mb kamerowania Dla każdej oferty zostanie przyjęta 100 pkt. skala oceny oferty. 11.3 Oferta, która uzyska największą ilość punktów wygra postępowanie. 12. ZATWIERDZENIE PRZETARGU 12.1 Wynik przetargu zatwierdza Zarząd Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Oświęcimiu po zapoznaniu się z protokołem Komisji Przetargowej z postępowania o udzielenie zamówienia. 12.2 Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zamieszcza na swojej stronie internetowej zawiadamomie o wyborze najkorzystniejszej oferty podając nazwę (firmę) i adres wykonawcy, którego ofertę wybrano, i uzasadnienie jej wyboru. 13. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ 13.1 Składający ofertę pozostaje nią związany przez okres 10 dni. 13.2 Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. 13.3 Jeśli Zamawiający rozstrzygnie postępowanie przetargowe i dokona wyboru oferty jednego z Wykonawców, Wykonawca ten ma obowiązek podpisać umowę z Zamawiającym na wykonanie niniejszego zamówienia w terminie określonym w pkt. 13.1 i przystąpić niezwłocznie do realizacji zamówienia. 14. WADIUM 14.1 Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu nie wymaga wniesienia wadium. 15. WZÓR UMOWY 15.1 Wzór umowy z Wykonawcą stanowi Załącznik 2 do 16. DODATKOWE POSTANOWIENIA SIWZ 16.1 Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych ani wariantowych 16.2 Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 16.3 Zamawiający dopuszcza możliwość udzielania zamówień uzupełniających i dodatkowych. 16.4 W związku z wykonaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego nie będą prowadzone rozliczenia w walutach obcych. 16.5 Zamawiający nie dopuszcza możliwości wprowadzenia robót zamiennych. 16.6 Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej. 16.7 Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów postępowania. 17. UDZIELANIE WYJAŚNIEŃ 17.1 Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o udzielenie wyjaśnień telefonicznie, faxem lub e-mailem. Zamawiający udzieli wyjaśnień e-mailem równocześnie do wszystkich uczestników postępowania. 17.2 Zapytania dotyczące problemów technicznych podczas składania ofert na platformie zakupowej (przy wypełnianiu formularza i wysyłaniu oferty) należy kierować do Centrum Wsparcia Klienta Open Nexus -tel. 61 646 00 24. 17.3 Zapytania w sprawach proceduralnych (procedura ofertowania, projekt umowy) należy kierować do Pana Zbigniewa Grzywy, tel.338432877, 38432817 wew. 49, e-mail: grzywa@pwik.oswiecim.pl (w godz. od 7.00 do 15.00). 17.4 Zapytania w sprawach technicznych dot. przedmiotu zamówienia należy kierować do Pana Stanisława Bieńka tel. 693-285-344 , wew. 20, e-mail: bieniek@pwik.oswiecim.pl (w godz. od 7.00 do 15.00). 18. UNIEWAŻNIENIE POSTĘPOWANIA 18.1 Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania bez podania przyczyny. Osobom i podmiotom uczestniczącym w postępowaniu nie służy z tego tytułu żadne roszczenie wobec Zamawiającego.