Usługi - 72284-2019

14/02/2019    S32    - - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta 

Polska-Szydłowo: Usługi udzielania kredytu

2019/S 032-072284

Ogłoszenie o zamówieniu

Usługi

Legal Basis:

Dyrektywa 2014/24/UE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)Nazwa i adresy
Gmina Szydłowo
Jaraczewo 2
Szydłowo
64-930
Polska
Osoba do kontaktów: Bożena Lorenc
Tel.: +48 672115521
E-mail: inwestycje@szydlowo.pl
Faks: +48 672115521
Kod NUTS: PL411

Adresy internetowe:

Główny adres: http://www.bip.szydlowo.pl/

Adres profilu nabywcy: https://platformazakupowa.pl/pn/szydlowo

I.2)Informacja o zamówieniu wspólnym
I.3)Komunikacja
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/szydlowo
Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżej
I.4)Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.5)Główny przedmiot działalności
Ogólne usługi publiczne

Sekcja II: Przedmiot

II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)Nazwa:

Udzielenie długoterminowego kredytu do kwoty 5 758 040,00 PLN na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Szydłowo w 2019 roku.

Numer referencyjny: 271.10.2019.Fn-I
II.1.2)Główny kod CPV
66113000
II.1.3)Rodzaj zamówienia
Usługi
II.1.4)Krótki opis:

1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu bankowego złotowego do kwoty 5 758 040,00 PLN. Przeznaczenie kredytu: finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Szydłowo w 2019 roku.

Rodzaj kredytu: długoterminowy,

— okres kredytowania: od dnia uruchomienia I transzy do 31.12.2028 r.,

— spłata kredytu w złotych polskich, kapitał w terminach określonych w harmonogramie spłat podanym w umowie kredytowej, odsetki płatne w okresach miesięcznych na koniec każdego miesiąca,

— karencja w spłacie odsetek do następnego miesiąca po zawarciu umowy,

— wysokość odsetek ustalona będzie każdorazowo w zawiadomieniu przesyłanym przez bank,

— ustala się, iż maksymalna wysokość odsetek nie może w stosunku rocznym przekraczać czterokrotność wysokości stopy kredytu lombardowego NBP (odsetki maksymalne). Jeżeli wysokość odsetek przekroczy wysokość odsetek maksymalnych należą się odsetki maksymalne.

II.1.5)Szacunkowa całkowita wartość
II.1.6)Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.2)Opis
II.2.1)Nazwa:
II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV
II.2.3)Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL411
II.2.4)Opis zamówienia:

1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu bankowego złotowego do kwoty 5 758 040,00 PLN.

1) przeznaczenie kredytu: finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Szydłowo w 2019 roku,

2) ustala się minimalną gwarantowaną kwotę kredytu w wysokości 2 000 000 PLN (słownie: dwa miliony złotych 00/100),

3) rodzaj kredytu: długoterminowy,

4) okres kredytowania: od dnia uruchomienia I transzy do 31.12.2028 r.,

5) spłata kredytu w złotych polskich, kapitał w terminach określonych w harmonogramie spłat podanym w umowie kredytowej, odsetki płatne w okresach miesięcznych na koniec każdego miesiąca,

6) karencja w spłacie odsetek do następnego miesiąca po zawarciu umowy,

7) wysokość odsetek ustalona będzie każdorazowo w zawiadomieniu przesyłanym przez bank,

8) ustala się, iż maksymalna wysokość odsetek nie może w stosunku rocznym przekraczać czterokrotność wysokości stopy kredytu lombardowego NBP (odsetki maksymalne). Jeżeli wysokość odsetek przekroczy wysokość odsetek maksymalnych należą się odsetki maksymalne,

9) jeżeli termin płatności kapitału i odsetek przypada na dzień wolny od pracy, płatność następuje w pierwszy dzień roboczy po terminie płatności,

10) oprocentowanie zmienne w stosunku rocznym oparte o stawkę WIBOR 3M powiększoną lub pomniejszona o marżę Banku – kredytodawcy,

11) odsetki będą naliczane od faktycznie wykorzystanego kredytu,

12) ewentualna prowizja będzie pobrana od faktycznie uruchomionego kredytu,

13) zamawiający określa, jako możliwą formę zabezpieczenia kredytu weksel własny in blanco,

14) na użytek umowy kredytowej oraz wyliczenia ceny ofertowej przyjmuje się kalendarz rzeczywisty,

15) kredyt będzie uruchomiany transzami lub jednorazowo w zależności od potrzeb zamawiającego na rachunek bieżący Gminy,

16) karencja w spłacie kredytu do końca 2019 roku.

2. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 1 ustawy z dnia 26.6.1974 r. — Kodeks pracy z wyłączeniem osób zarządzających:

1) rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności, w trakcie realizacji zamówienia, takich jak: czynności techniczno-formalne związane z udzieleniem i obsługą kredytu, w tym m.in. prowadzenie rachunku kredytobiorcy, naliczanie odsetek, ustalanie bieżących sald;

2) sposobu dokumentowania zatrudnienia osób oraz uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a: dane osób (imię i nazwisko oraz stanowisko pracy) wykonujących czynności wskazane pkt. 1) zostaną ujęte w formie wykazu i przekazane Zamawiającemu w terminie 10 dni od podpisania umowy. Powyższy obowiązek Wykonawcy dokumentowania zatrudnienia osób obejmuje także pracowników podwykonawców i dalszych podwykonawców. Na każdym etapie wykonywania umowy Zamawiający może żądać od Wykonawcy złożenia stosownego oświadczenia o zatrudnieniu na umowę o pracę osób wykonujących czynności związane z realizacją niniejszej umowy;

3) sankcje z tytułu niespełnienia wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a: Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo naliczenia Wykonawcy kar umownych, a w przypadku dwukrotnego nie wywiązania się ze wskazanych obowiązków, niezależnie od prawa naliczenia kary umownej, również prawo odstąpienia od umowy.

4) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

5) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

6) Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających.

II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia
Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia; wszystkie kryteria są wymienione tylko w dokumentacji zamówienia
II.2.6)Szacunkowa wartość
II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Koniec: 31/12/2028
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.12)Informacje na temat katalogów elektronicznych
II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
II.2.14)Informacje dodatkowe

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1)Warunki udziału
III.1.1)Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Wykaz i krótki opis warunków:

Dla uznania, że Wykonawca spełnia niniejszy warunek Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizację usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.8.1997 roku Prawo bankowe (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 1876 z późn. zm.)

III.1.2)Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia winni znajdować się sytuacji ekonomicznej lub finansowej, pozwalającej na realizację zamówienia. Zamawiający nie określa szczegółowych wymagań co do potwierdzania spełniania tego warunku.

III.1.3)Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

Zamawiający nie określa szczegółowych wymagań co do potwierdzania spełniania tego warunku.

III.1.5)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.2)Warunki dotyczące zamówienia
III.2.1)Informacje dotyczące określonego zawodu
III.2.2)Warunki realizacji umowy:

Warunki realizacji umowy zostały zawarte w Rozdziale XVII Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

III.2.3)Informacje na temat pracowników odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia

Sekcja IV: Procedura

IV.1)Opis
IV.1.1)Rodzaj procedury
Procedura otwarta
IV.1.3)Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
IV.1.4)Zmniejszenie liczby rozwiązań lub ofert podczas negocjacji lub dialogu
IV.1.6)Informacje na temat aukcji elektronicznej
IV.1.8)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie
IV.2)Informacje administracyjne
IV.2.1)Poprzednia publikacja dotycząca przedmiotowego postępowania
IV.2.2)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Data: 19/03/2019
Czas lokalny: 12:00
IV.2.3)Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom
IV.2.4)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:
Polski
IV.2.6)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Oferta musi zachować ważność do: 19/05/2019
IV.2.7)Warunki otwarcia ofert
Data: 19/03/2019
Czas lokalny: 12:10
Miejsce:

Otwarcie ofert nastąpi za pośrednictwem platformy zakupowej w siedzibie Zamawiającego: Urząd Gminy Szydłowo, Jaraczewo 2, 64-930 Szydłowo, POLSKA, Sala Nr 4

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.2)Informacje na temat procesów elektronicznych
VI.3)Informacje dodatkowe:
VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Urząd Zamówień Publicznych - Krajowa Izba Odwoławcza
ul. Postępu 17a
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587801
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800
VI.4.2)Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne
VI.4.3)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:

Szczegółowe kwestie związane z wniesieniem odwołania zawarte są w art. 180-189 Pzp.

VI.4.4)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Departament Odwołań Urzędu Zamówień Publicznych
ul. Postępu 2
Warszawa
02-676
Polska
Tel.: +48 224587801
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Faks: +48 224587801
VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
11/02/2019