ࡱ> V#bjbj0V}}VV8֭nF< / ɫ˫˫˫˫˫˫D˫; ; ; ˫'''; rɫ'; ɫ''^ݗ0 b,!O0֭Ց!ݗݗ; ; '; ; ; ; ; ˫˫i$; ; ; ֭; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; V j: PROJEKT UMOWY U M O W A nr & & & & & & & & & & zawarta w Turku w dniu & & & & & & & ..2023 r., pomidzy: Gmin Miejsk Turek z siedzib w Turku przy ul. Kaliskiej 59, 62-700 Turek, NIP 668-193-04-98, REGON 311019384 reprezentowan przez Burmistrza Miasta Turku  Romualda Antosika zwan w dalszej cz[ci umowy  Zamawiajcym a & & & & & & & & & & & & & & & ...& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & , reprezentowan przez: & & & & & & & & & & & & & & & ...& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & , zwan dalej  Wykonawc , w ramach realizacji zamwienia publicznego w rozumieniu ustawy z dnia 11 wrze[nia 2019 r. Prawo zamwieD publicznych (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.) wrezultacie dokonania przez Zamawiajcego wyboru najkorzystniejszej oferty wtrybie przetargu nieograniczonego, zawarta zostaBa umowa o nastpujcej tre[ci: 1 Przedmiot umowy Zamawiajcy zleca, a Wykonawca przyjmuje do wykonania zamwienie pn.:  Prowadzenie Strefy PBatnego Parkowania . Wykonawca zobowizuje si do pobierania opBat parkingowych, opBat dodatkowych iabonamentw ztytuBu zarzdzania niestrze|on stref pBatnego parkowania pojazdw naterenie miasta Turku, w cigu nastpujcych ulic gminnych: Pl. Wojska Polskiego, Pl.Henryka Sienkiewicza, ul. Kolska, ul. Kaliska (na odcinku od Placu Wojska Polskiego do ulicy Szerokiej), ul. Szeroka i ul. Browarna. Przedmiot zamwienia obejmuje: zorganizowanie Strefy PBatnego Parkowania, zwanej dalej SPP, urzdzenie i wyposa|enie SPP w nie mniej ni| 14 szt. parkometrw niezbdnych do jej prawidBowego funkcjonowania, utworzenie, wyposa|enie i prowadzenie Biura ObsBugi SPP, uruchomienie systemw poboru opBat za parkowanie za pomoc systemw pBatno[ci mobilnych, uruchomienie pBatno[ci przy u|yciu kart pBatniczych w technologii zbli|eniowej, obsBuga pBatnych niestrze|onych miejsc parkingowych w SPP. SzczegBowe warunki realizacji przedmiotu zamwienia okre[laj: Specyfikacja Istotnych Warunkw Zamwienia wraz z zaBcznikami  stanowica zaBcznik nr 1 do niniejszej umowy, Oferta Wykonawcy  stanowica zaBcznik nr 2 do niniejszej umowy. Zasady funkcjonowania SPP zostaBy okre[lone w Uchwale nr LVI/371/22 Rady Miejskiej Turku z dnia 16 listopada 2022 r. w sprawie ustalenia strefy pBatnego parkowania na terenie miasta Turku (Dz. U. Woj. Wlkp. 2022 r. poz. 8616). 2 Wynagrodzenie Wykonawca za prowadzenie strefy pBatnego parkowania pojazdw otrzymywa bdzie wynagrodzenie prowizyjne w wysoko[ci & & .. % od Bcznych miesicznych przychodw, uzyskiwanych z tytuBu sprzeda|y biletw iabonamentw parkingowych oraz wpByww z opBaty dodatkowej. W okresie trwania umowy Bczne wynagrodzenie Wykonawcy, o ktrym mowa w ust.1, nie mo|e by wy|sze ni|: 800.000,00 zB brutto, z zastrze|eniem |e Zamawiajcy przeznacza na wynagrodzenie Wykonawcy w poszczeglnych latach tj. 2024 i 2025 kwot nie wiksz, ni| 400.000,00 zB brutto w ka|dym roku. Zamawiajcy dopuszcza przesunicie kwot w latach 2024, 2025. Powy|sze zmiany wymagaj formy pisemnej (aneksu umowy) pod rygorem niewa|no[ci. Zamawiajcy dopuszcza zmian kwoty Bcznego wynagrodzenia okre[lonego w ust. 2 niniejszego paragrafu w sytuacji przekroczenia warto[ci tej kwoty przy zachowaniu zasad okre[lonych w niniejszej umowie. Przyjta stawka podatku VAT do ustalenia wynagrodzenia ustalona zostaBa w oparciu oprzepisy ustawy o podatku od towarw i usBug obowizujce w dniu zawarcia umowy. Kwota, o ktrej mowa w ust. 2, obejmuje wszystkie koszty zwizane z wykonywaniem niniejszej umowy. Wykonawca otrzymywaB bdzie raz w miesicu wynagrodzenie prowizyjne, w terminie & & dni od daty przedBo|enia Zamawiajcemu prawidBowo wystawionej faktury, na konto Wykonawcy podane na fakturze. Wykonawca o[wiadcza, |e wyceniB wszystkie elementy niezbdne do prawidBowego wykonania umowy. Zamawiajcy ma prawo potrcania kar umownych i innych roszczeD z wynagrodzenia Wykonawcy. Faktura wystawiona bezpodstawnie lub nieprawidBowo zostanie zwrcona Wykonawcy. Zamawiajcy nie udziela przedpBat na poczet realizacji przedmiotu zamwienia. Wykonawca nie mo|e dokona cesji |adnych praw i roszczeD lub przeniesienia obowizkw wynikajcych z umowy na rzecz osoby trzeciej bez uprzedniej, pisemnej zgody Zamawiajcego. W przypadku niedotrzymania terminu pBatno[ci okre[lonego w 2 ust. 7 umowy, Wykonawcy przysBuguj odsetki za zwBok w wysoko[ci ustawowej. Za termin zapBaty uwa|any bdzie dzieD obci|enia rachunku Zamawiajcego poleceniem przelewu. Wykonawca zapoznaB si z terenem realizacji usBugi oraz wyceniB wszystkie elementy niezbdne do prawidBowego wykonania umowy. Wykonawca nie bdzie wnosiB |adnych roszczeD zwizanych z nieprawidBowym skalkulowaniem ceny lub pominiciem jakichkolwiek elementw niezbdnych do prawidBowego wykonania umowy. 3 Rozliczenia i pBatno[ci Za parkowanie w SPP Wykonawca pobiera opBaty okre[lone w Uchwale nr LVI/371/22 Rady Miejskiej Turku z dnia 16 listopada 2022 r. w sprawie ustalenia strefy pBatnego parkowania na terenie miasta Turku (Dz. U. Woj. Wlkp. 2022 r. poz. 8616). Na wpBywy z prowadzenia SPP skBadaj si: opBaty za parkowanie pojazdw w SPP pobrane za pomoc parkometrw, opBaty za parkowanie pojazdw w SPP pobrane za pomoc kart pBatniczych itelefonw komrkowych, abonamenty, opBaty dodatkowe za nieuiszczenie i nieprzedBu|enie opBaty za parkowanie pojazdu w SPP. WpBywy za prowadzenie strefy pBatnego parkowania o ktrych mowa w 3 ust. 2a Wykonawca przekazuje na rachunek Zamawiajcego: Santander Bank Polska S.A. O/Turek 39 1090 1229 0000 0000 2201 3437 wwysoko[ci faktycznie uzyskanych w terminie 2 dni roboczych po dniu opr|nieniu zparkometrw. Wyklucza si dokonywanie przeliczenia gotwki wbiurze obsBugi strefy. WpBywy za prowadzenie strefy pBatnego parkowania o ktrych mowa w 3 ust. 2 b-d Wykonawca przekazuje na rachunek Zamawiajcego: Santander Bank Polska S.A. O/Turek 39 1090 1229 0000 0000 2201 3437 w wysoko[ci faktycznie uzyskanych za okres miesiczny w terminie 2 dni roboczych od zakoDczenia danego okresu. Okresem rozliczeniowym jest miesic kalendarzowy. Rozliczenia midzy Zamawiajcym a Wykonawc dokonywane bd w zBotych polskich (PLN). Wykonawca dostarcza Zamawiajcemu protokB rozliczeD wraz z dokumentami zrdBowymi dotyczcymi przychodw (wydruki z parkometrw), bankowymi dowodami wpBat oraz zestawieniem opBat (w tym pBatno[ci mobilnych), raporty kasowe ka|dorazowo po zakoDczeniu okresu rozliczeniowego, nie pzniej ni| do piciu dni roboczych po zakoDczeniu ka|dego okresu rozliczeniowego. Okresem rozliczeniowym jest miesic kalendarzowy. Wykonawca udostpnia Zamawiajcemu na |danie posiadan dokumentacj finansow niezbdn do kontroli rozliczeD w okresie realizacji umowy. 4 Termin realizacji zamwienia Umowa zostaje zawarta na czas okre[lony: od dnia 01.01.2024 r., do dnia 31.12.2025r. lub do wyczerpania kwoty przewidzianej w 2 ust. 2 niniejszej umowy. Wprzypadku uruchomienia SPP po dniu 01.02.2024 r. umowa zostaje zawarta na czas 36 miesicy od dnia uruchomienia strefy. Rozpoczcie przez Wykonawc czynno[ci zwizanych z realizacj przedmiotu umowy, polegajce na pobieraniu opBat parkingowych za pomoc parkomatw nastpi po wykonaniu czynno[ci niezbdnych do uruchomienia strefy, nie pzniej jednak ni| do dnia 31 marca 2024 r. Wykonawca zobowizuje si do wykonania przedmiotu zamwienia zgodnie zwarunkami okre[lonymi przez Zamawiajcego w SWZ. 5 Obowizki Wykonawcy Przedmiot umowy obejmuje: Zorganizowanie Strefy PBatnego Parkowania: wystpienie do Wojewdzkiego Konserwatora Zabytkw o uzgodnienie lokalizacji umieszczenia parkometrw na obszarze SPP; uzyskanie stosownego zezwolenia organu architektoniczno  budowlanego na wykonanie (monta|) parkometrw z wBasnym zasilaniem (w przypadku gdy jest wymagane). Urzdzenie i wyposa|enie SPP w nie mniej ni| 14 szt. parkometrw niezbdnych do jej wBa[ciwego funkcjonowania: Zamontowanie parkometrw speBniajcych wymogi SIWZ zgodnie z zaBczonym planem rozmieszczenia parkometrw. Nale|y zamontowa urzdzenia o ni|ej wymienionych parametrach: urzdzenia wolnostojce z wBasnym zasilaniem z caBkowicie autonomicznym systemem zasilania bez podBczenia do sieci energetycznej, urzdzenia fabrycznie nowe w jednakowym kolorze, uzgodnionym z Zamawiajcym  wybrany Wykonawca winien dostarczy dokumenty potwierdzajce dat produkcji montowanych parkometrw. Zamawiajcy dopuszcza zastosowanie parkometrw u|ywanych, jednak|e nie starszych ni| 4 letnie, bez widocznych oznak u|ywania, pod warunkiem speBnienia okre[lonych w zamwieniu wymagaD, posiadajce wszystkie niezbdne atesty oraz speBniajce wymogi norm krajowych i UE dla tego typu urzdzeD, przeznaczone dla SPP na drogach publicznych o du|ej rotacji pojazdw, dostosowane do pracy na otwartej przestrzeni w warunkach klimatycznych temperatury od -25C do + 45C i wilgotno[ci wzgldnej powietrza do 90%, posiadajce obudow wykonan z blachy nierdzewnej lub innego materiaBu o nie gorszych wBa[ciwo[ciach odporno[ciowych na uszkodzenia mechaniczne wynikajce zaktw wandalizmu, prby wBamania oraz dziaBanie warunkw atmosferycznych, pomalowane farb odporn na dziaBanie czynnikw atmosferycznych, wyposa|one w zamki odporne na wBamanie, chronice skarbiec na monety przed kradzie|, wyposa|one w system diagnostyczny umo|liwiajcy sprawdzenie, identyfikacj ewentualnych uszkodzeD lub nieprawidBowo[ci w pracy parkometru i informujce na wy[wietlaczu o statusie parkometru: sprawny, niesprawny, posiadajce obudow wyposa|on w czytelne i niezbdne informacje zapewniajce poprawn obsBug, informacje o stawkach opBat parkingowych i o godzinach ich pobierania, informacje o operatorze SPP (dane adresowe, telefon, e-mail), posiadajce elektroniczne czytniki monet rozpoznajce monety NBP (od 10 groszy do 5 zB) oraz umo|liwiaj dokonywanie pBatno[ci za pomoc kart pBatniczych (poprzez terminal, w tym zbli|eniowo), wyposa|one w czytelny ekran, dostosowany do pracy w r|nych warunkach o[wietlenia, w tym po zmroku; ekran musi by zabezpieczony przed uszkodzeniami mechanicznymi, pozwalajce na obsBug w min. dwch jzykach: polskim, angielskim, posiadajce mo|liwo[ zaprogramowania pracy w okre[lone dni z uwzgldnieniem czasu letniego i zimowego, wyposa|one w drukark i automatyczn obcinark biletw, pozwalajce u|ytkownikowi na anulowanie operacji w dowolnym momencie (przed jej ostatecznym zaakceptowaniem) i jej powtrzenie, oznaczone informacj  Nie wydaje reszty , posiadajce mo|liwo[ programowania nastawienia czasowego dla wnoszenia opBat isprzeda|y biletu parkingowego na okre[lony czas postoju lub na czas zale|ny od wniesionej opBaty, pozwalajce na wnoszenie opBat z tzw. przeniesieniem (tj. przeniesieniem nadpBaty na nastpny dzieD parkowania je|eli opBacony czas postoju jest dBu|szy od obowizujcego w danym dniu), wyposa|one w modem GSM umo|liwiajcy przesyBanie danych statystycznych ifinansowych minimum raz na dob (dot. sprzedanych biletw), a wszelkich informacji o awariach i usterkach  bezpo[rednio po ich wystpieniu do systemu nadzoru nad urzdzeniami, wyposa|one w technologi druku oraz wBa[ciwo[ci papieru zapewniajce trwaBo[ ipeBn czytelno[ informacji wydrukowanych na bilecie przez okres minimum 5 lat, tak aby bilet mgB w caBym tym okresie sBu|y jako dowd ksigowy. Na bilecie drukowana jest informacja o wniesieniu opBaty obejmujca: - dat, godzin i minut, w ktrej upBywa wa|no[ biletu, - dat, godzin i minut, w ktrej wniesiono opBat, - kwot wniesionej opBaty, - numer identyfikacyjny parkometru, - unikalny numer biletu, - informacj o konieczno[ci umieszczenia biletu za przedni szyb pojazdu, w sposb umo|liwiajcy odczytanie jego tre[ci, - herb Miasta Turek. posiadajce system czujnikw kontrolnych i monitorowania poszczeglnych elementw urzdzenia (poziom papieru w zasobniku lub na rolce, zapeBnienie skarbca, naBadowanie akumulatora) zapewniajcych zewntrzn sygnalizacj w przypadku wystpienia nieprawidBowo[ci w dziaBaniu oraz blokad funkcjonowania w przypadku niedomknicia drzwiczek, gwarantujce, |e ewentualny brak lub spadek napicia nie spowoduje zniszczenia bazy danych rozliczeD finansowych, rejestrujce i gromadzce w swojej pamici dane dotyczce dokonywanych transakcji oraz innych dokonywanych operacji, a w szczeglno[ci wszelkich zdarzeD oniesprawnym lub niewBa[ciwym dziaBaniu, majce zapewniony dostp do cz[ci zamiennych w okresie realizacji zamwienia, posiadajce zsynchronizowany czas z innymi parkometrami funkcjonujcymi na obszarze SPP, pracujce w trybie cigBym, przez caB dob, 7 dni w tygodniu  tak aby mo|na byBo zakupi bilet parkingowy rwnie| poza godzinami poboru opBat. Utworzenie, wyposa|enie i prowadzenie Biura ObsBugi Strefy PBatnego Parkowania: zlokalizowanie biura na obszarze SPP, czynnego minimum w godzinach objtych obowizkiem wnoszenia opBat za parkowanie, tj. od poniedziaBku do pitku wgodzinach od 10.00 do 18.00, z wyBczeniem dni ustawowo wolnych od pracy, wyposa|enie biura SPP w urzdzenia niezbdne do jego funkcjonowania, dysponowanie odpowiedni liczb osb przewidzianych do realizacji przedmiotu zamwienia, w tym co najmniej 1 osob odpowiedzialn za realizacj zamwienia posiadajca przynajmniej 12-miesiczne do[wiadczenie w prowadzeniu obsBugi pBatnych niestrze|onych parkingw dla pojazdw samochodowych w ramach Strefy PBatnego Parkowania kontrolerami i serwisantem, zapewnienie jednolitego umundurowania dla wszystkich kontrolerw, wyposa|enie kontrolerw w aparaty cyfrowe umo|liwiajce rejestrowanie danych owykroczeniach i wykonywanie zdj pojazdw bdz urzdzenia mobilne zzainstalowanym oprogramowaniem do kontroli (smartphone) z drukark bezprzewodow, w urzdzenia do rejestracji i wystawiania zawiadomieD onieuiszczeniu opBaty wraz z oprogramowaniem umo|liwiajcym eksport danych do oprogramowania zainstalowanego w biurze SPP oraz w urzdzenia do kontroli opBat wyposa|one w funkcj kontroli abonamentw oraz opBat wniesionych za pomoc telefonu komrkowego po numerze rejestracyjnym parkujcego pojazdu, zapewnienie oprogramowania do zbierania danych z parkometrw drog zdaln, koszty Bczno[ci parkometrw z serwerem pokrywa Wykonawca. Oprogramowanie winno by zainstalowane w biurze SPP i odczytywa nastpujce dane przesBane z parkometrw: - statystyki finansowe dotyczce sprzedanych biletw, - statystyki dotyczce awarii i zdarzeD eksploatacyjnych (zu|ycie papieru, akumulatora itp.), - informacje dotyczce zdarzeD serwisowych takich jak awarie powinny by przesyBane w momencie zaj[cia takiego zdarzenia. utworzenie i prowadzenie w biurze komputerowej bazy danych oraz gromadzenia wniej danych o wykroczeniach dostarczanych przez kontrolerw (nie uiszczone opBaty parkingowe, parkowanie ponad opBacony czas), udostepnienie pracownikom Urzdu Miejskiego cigBy dostp do bazy elektronicznej umo|liwiajcej [ledzenie wykroczeD dostarczanych przez kontrolerw (nie uiszczone opBaty parkingowej, parkowanie przekraczajce opBacony czas), przekazywanie do Zamawiajcego w postaci elektronicznej w okresach co miesicznych wykazu numerw rejestracyjnych pojazdw, ktrych postj nie zostaB opBacony i za ktre nie wniesiono opBat dodatkowych, dozr techniczny i administracyjny oraz kompleksowy serwis gwarantujcy staB gotowo[ operacyjn urzdzeD technicznych i komputerowych SPP i Biura ObsBugi Strefy PBatnego Parkowania, opracowanie wzorw identyfikatorw, zawiadomieD i pozostaBych dokumentw niezbdnych do funkcjonowania Strefy PBatnego Parkowania, ktre bd podlegaBy akceptacji przez Zamawiajcego. kontrolowanie i monitorowanie uiszczania opBat za parkowanie, [redniego wykorzystania miejsc parkingowych, nat|enia ruchu, prawidBowo[ci i dyscypliny parkowania zgodnie z przepisami ruchu drogowego, zdemontowanie zainstalowanego wyposa|enia SPP w ostatnim dniu umowy nale|y, tj. w szczeglno[ci parkometrw i doprowadzenie terenu do stanu z dnia przekazania terenu Wykonawcy, chyba |e Wykonawca z Zamawiajcym dokonaj innych ustaleD wtych zakresach. 4. Uruchomienie systemw poboru opBat za parkowanie za pomoc (bezpBatnych dla u|ytkownikw SPP) systemw pBatno[ci mobilnych kompatybilnych z systemami operacyjnymi bdcymi w powszechnym u|ytku, ktre bd funkcjonowaBy rwnolegle zsystemem poboru opBat za parkowanie za pomoc parkometrw. 5. Uruchomienie pBatno[ci przy u|yciu kart pBatniczych w technologii zbli|eniowej. 6. ObsBuga pBatnych niestrze|onych miejsc parkingowych w SPP: Czynno[ci techniczno  organizacyjne zwizane z pobieraniem opBat za parkowanie w SPP: pobieranie opBat jednorazowych za parkowanie (w parkometrze za pomoc monet lub karty pBatniczej), opBat za pomoc telefonw komrkowych, opBat zryczaBtowanych na podstawie identyfikatora, opBat dodatkowych za parkowanie w SPP, zgodnie zobowizujcymi stawkami opBat z UchwaBy nr LVI/371/22 Rady Miejskiej Turku z dnia 16 listopada 2022 r. w sprawie ustalenia strefy pBatnego parkowania na terenie miasta Turku (Dz. U. Woj. Wlkp. 2022 r. poz. 8616). OpBat dodatkow uiszcza si w biurze SPP, przelewem na konto rachunek Zamawiajcego: Santander Bank Polska S.A. O/Turek 39 1090 1229 0000 0000 2201 3437 lub w kasie Urzdu Miejskiego w Turku w godzinach pracy kasy; dokumentowanie wszystkich wpByww oraz raportw dochodowych z parkometrw, (wtym pBatno[ci kart) opBat dodatkowych oraz opBat pobranych za pomoc telefonw komrkowych do celw rozrachunkowych z Zamawiajcym; bie|ce kontrolowanie uiszczania opBat za postj w SPP; zagwarantowanie na wBasny koszt i ryzyko bezpiecznego opr|nienia pienidzy pobranych z parkometrw, czyli od momentu jej zebrania do momentu przekazania do banku oraz podczas przekazywania wpByww z opBat Zamawiajcemu. Zawiadomienia: W przypadku nie uiszczenia opBaty za parkowanie pojazdu w SPP, wykonywanie dokumentacji fotograficznej w liczbie minimum 3 zdj ukazujcych: lokalizacj postoju pojazdu w strefie przed wystawieniem zawiadomienia; charakterystyczny element infrastruktury, umo|liwiajcy zidentyfikowanie miejsca postoju; przd pojazdu z widocznym numerem rejestracyjnym i wystawionym zawiadomieniem, fragment przedniej szyby pojazdu z mo|liwo[ci odczytania naklejki rejestracyjnej i tre[ci wystawionego zawiadomienia; Fotografia winna wyraznie wskazywa dat i godzin postoju. Wypisywanie zawiadomieD informujcych o nieuiszczeniu opBaty za parkowanie lub nieprzedBu|eniu opBaty za parkowanie pojazdu w SPP obligujcych do zapBaty opBaty dodatkowej i umieszczanie ich za wycieraczk samochodu w sposb zgodny z uchwaB za pomoc urzdzeD Wykonawcy; Odpowiednie zabezpieczenie zawiadomieD (woreczki, folia) w przypadku wystpienia opadw deszczu, [niegu; Zawiadomienie obligujce do zapBaty opBaty dodatkowej ma zawiera m.in.: Numer wezwania, Warto[ nakBadanej opBaty dodatkowej, Dat i czas zdarzenia Lokalizacj, Nr rejestracyjny pojazdu, Powd wystawienia, Nr konta bankowego na ktre nale|y dokona wpBaty Pouczenie, Podstawa prawna Zorganizowanie w biurze SPP systemu elektronicznej ewidencji danych dotyczcych zarejestrowanych wykroczeD i wydawanych abonamentw. Ewidencja ma by prowadzona w postaci komputerowych baz danych obsBugiwanych z poziomu wyspecjalizowanego oprogramowania do zarzdzania strefami parkingowymi iwspomagania egzekucji opBat; Zainstalowanie i skonfigurowanie, na swj koszt, identycznego oprogramowania wsiedzibie Zamawiajcego i przekazywanie wszystkich zgromadzonych danych wformie elektronicznej na bie|co, nie rzadziej ni| jeden raz w miesicu (na no[niku elektronicznym). Wykonawca zapewni kompleksowy serwis oprogramowania, usuwanie wszelkich awarii systemu, wymian wzorw drukw upomnieD, tytuBw, zestawieD, aktualizacj systemu itp. w mo|liwie jak najkrtszym terminie oraz dostosuje program do obowizujcych przepisw prawa. Oprogramowanie i dostp do ewidencji w siedzibie Zamawiajcego musi by zapewniony na caBy okres trwania umowy oraz 6 miesicy po jej zakoDczeniu, a Wykonawca zapewni przeszkolenie dla pracownikw Zamawiajcego przed uruchomieniem SPP. Przekazywanie Zamawiajcemu kopii wystawionych wezwaD do opBaty dodatkowej za parkowanie w SPP - z zaznaczeniem opBat dodatkowych wniesionych w gotwce wbiurze SPP celem sprawdzenia dokonanych wpBat, ich ewidencji, dalszego dochodzenia przez Zamawiajcego nale|no[ci wg przepisw o postpowaniu egzekucyjnym w administracji. Przekazywanie tych danych winno odbywa si wokresach co miesicznych, nie pzniej ni| do 5 dnia ka|dego miesica, po zakoDczeniu miesica. Wzory kart: Opracowanie wzorw kart abonamentowych, identyfikatorw dla mieszkaDcw oraz drukw wezwaD do wniesienia opBaty dodatkowej. Druk i bie|ce zaopatrzenie biura Strefy w karty abonamentowe, identyfikatory dla mieszkaDcw oraz druki wezwaD do wniesienia opBaty dodatkowej, ktre s traktowane jako druki [cisBego zarachowania. Sprzeda| kart abonamentowych. Prowadzenie ewidencji wykupionych opBat abonamentowych oraz wszelkich wpByww do celw rozrachunkowych z Zamawiajcym. Obowizkiem Wykonawcy bdzie umieszczanie indywidualnych hologramw na miesicznych i oglnodostpnych kartach abonamentowych pozwalajcych na identyfikacj sprzedawanych kart. Obowizek zapewnienia hologramw spoczywa na Zamawiajcym. Wykonawca zgBasza Zamawiajcemu zapotrzebowanie na indywidualne hologramy zmiesicznym wyprzedzeniem. Dokumentacja: Obowizkiem Wykonawcy bdzie przekazywanie Zamawiajcemu w terminie do piciu dni roboczych po zakoDczeniu miesica wraz z dokumentacj elektroniczn: dokumentw zrdBowych dotyczcych przychodw; wydrukw z parkometrw; dowodw KP; bankowych dowodw wpBaty; ewidencji przychodw; wezwaD do uiszczenia opBaty dodatkowej oraz rejestru wezwaD; kopi ewidencji drukw [cisBego zarachowania ( oryginaB do wgldu). Przygotowywanie i przedBo|enie wniosku o udostpnienie informacji z CEPiK dla pojazdw dla ktrych nie zostaBa wniesiona opBata dodatkowa po upBywie 14-dniowym okresie pBatno[ci. Wnioski Wykonawca bdzie dostarczaB w formie papierowej do siedziby Zamawiajcego w okresach dwutygodniowych. Przygotowanie raz w roku w terminie do 15 stycznia ka|dego nastpnego roku po rocznym okresie rozliczeniowym. Wykonawca przedstawi Zamawiajcemu zbiorczy raport z wykonanych w danym roku rozliczeniowym czynno[ci m.in.: ilo[ci i powodw nie zaBatwionych spraw, ilo[ci rozpatrzonych odwoBaD, przekazywany w formie elektronicznej (w sposb zapewniajcy ochron danych osobowych, kod zapewniony przez Wykonawc) oraz na pi[mie z podpisami osb upowa|nionych na podstawie peBnomocnictwa szczegBowego. PozostaBe czynno[ci: Dozr techniczny oraz kompleksowy serwis gwarantujcy staB gotowo[ operacyjn urzdzeD obejmujcy midzy innymi naprawy i wymiany wszystkich urzdzeD, w tym zwBaszcza parkometrw lub ich elementw; Usuwanie wszelkich awarii w SPP (parkometrw lub systemu informatycznego) wterminie nie dBu|szym ni| 12 godzin od powzicia wiadomo[ci o ich zaistnieniu, zzastrze|eniem, i| wszelkie szkody w zakresie oznakowania, awarii, kradzie|y czy uszkodzenia urzdzeD SPP, kradzie|y kasetek z pienidzmi, usuwa na swj koszt Wykonawca oraz bdzie dochodzi na wBasny koszt i we wBasnym zakresie odszkodowania od osoby, ktra wymienione szkody spowodowaBa; Usuwanie uszkodzeD parkometru w terminie nie dBu|szym ni| 1 godzina od powzicia wiadomo[ci o ich zaistnieniu (z wyBczeniem awarii, dla ktrych czas naprawy okre[la si na 12 godzin przy jednoczesnym zachowaniu warunku powiadomienia Zamawiajcego). Ponoszenie wszelkich kosztw zwizanych ze zmian opBat za parkowanie w SPP (np. koszty zmian tablic i programw/urzdzeD do pomiaru czasu parkowania i inne); Wykonawca bez zgody Zamawiajcego nie mo|e prowadzi w Strefie PBatnego Parkowania innej dziaBalno[ci; Wykonawca zobowizuje si do nie umieszczania w Strefie PBatnego Parkowania i na parkometrach reklam; Regularne czyszczenie i utrzymywanie w estetycznym stanie parkometrw, usuwanie szkd spowodowanych wandalizmem, kradzie|, koordynowanie napraw i prac serwisowo  nadzorczych; ZgBaszanie Zamawiajcemu ewentualnych zakBceD w funkcjonowaniu SPP z podaniem ich przyczyny. W dniu wystpienia zakBceD informacj nale|y przesBa drog elektroniczn, a oryginaB przedBo|y przy rozliczeniu miesicznym. WspBpraca z Policj. Przechowywanie i przekazywanie na konto Zamawiajcego [rodkw pieni|nych odbywa si na koszt i ryzyko Wykonawcy. Przy przechowywaniu i transportowaniu wpByww gotwkowych Wykonawca zobowizany jest stosowa si do zasad okre[lonych w Rozporzdzeniu Ministra Spraw Wewntrznych i Administracji z dnia 7 wrze[nia 2010 r. w sprawie szczegBowych zasad i wymagaD, jakim powinna odpowiada ochrona warto[ci pieni|nych przechowywanych i transportowanych przez przedsibiorcw i inne jednostki organizacyjne. Wszelkie braki kasowe, w tym z wpBat bankowych, z kaset parkometrw, pokrywane s przez Wykonawc. Wykonawca o[wiadcza, |e posiada odpowiedni wiedz, do[wiadczenie oraz [rodki finansowe i techniczne niezbdne do wykonania przedmiotu umowy. Ponadto Wykonawca o[wiadcza, |e przy wykonywaniu niniejszej umowy zachowa nale|yt staranno[ wynikajc z zawodowego charakteru [wiadczonych usBug w zakres ktrych wchodzi wykonanie przedmiotu umowy. Wykonawca o[wiadcza, |e przed zawarciem umowy uzyskaB od Zamawiajcego informacje, ktre mogByby mie wpByw na ryzyko i okoliczno[ci realizacji przedmiotu umowy, w tym na ustalenie wysoko[ci wynagrodzenia umownego, aponadto o[wiadcza, |e zapoznaB si z zakresem prac, ze wszystkimi dokumentami oraz warunkami, ktre s niezbdne do wykonania przez niego umowy bez konieczno[ci uzupeBnieD i ponoszenia przez Zamawiajcego jakichkolwiek dodatkowych kosztw. Wykonawca zobowizany jest do udostpnienia materiaBw multimedialnych oraz sporzdzenia notaki prasowej, przedstawiajcych instrukta| u|ytkowania parkomatw, wcelu udostpnienia powy|szych informacji na stronach internetowych i w lokalnej prasie. Wykonawca zobowizany jest dostarczy System z aplikacj moblin, umo|liwiajc rozliczanie rzeczywistego czasu postoju w Strefie PBatnego Parkowania za pomoc telefonu komrkowego. System musi speBnia warunki, ktre okre[lone s w SIWZ. 6 Obowizki Zamawiajcego Do obowizkw Zamawiajcego nale|y: Protokolarne przekazanie terenu objtego Stref PBatnego Parkowania w terminie do 3 dni od dnia zawarcia umowy. Terminowa zapBata wynagrodzenia przysBugujcego Wykonawcy z tytuBu nale|ytej realizacji niniejszej umowy. Zamawiajcy zastrzega sobie prawo przeprowadzania kontroli w zakresie prawidBowo[ci pobierania opBat parkingowych przez Wykonawc. 7 Ubezpieczenie Wykonawca zobowizuje si do zawarcia ubezpieczenia od odpowiedzialno[ci cywilnej ztytuBu prowadzonej dziaBalno[ci gospodarczej zwizanej z realizacj niniejszej umowy, najpzniej wdniu zawarcia niniejszej umowy, ktra bdzie obowizywaBa przez caBy okres obowizywania umowy, na minimaln sum ubezpieczenia 500.000,00 zBotych (sBownie: piset tysicy zBotych). Ubezpieczeniu podlegaj w szczeglno[ci odpowiedzialno[ cywilna za szkody oraz nastpstwa nieszcz[liwych wypadkw dotyczce pracownikw i osb trzecich powstaBe wzwizku zprowadzonymi usBugami. Koszty ubezpieczenia ponosi Wykonawca. Wykonawca jest zobowizany do przedstawienia na ka|de |danie Zamawiajcego polisy ubezpieczeniowej oraz dowodw opBacania skBadek. Ubezpieczenie musi obowizywa przez caBy okres realizacji umowy, z zastrze|eniem ust. 6. Je|eli dokument potwierdzajcy, |e Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno[ci cywilnej obejmuje okres krtszy ni| termin realizacji zamwienia, Wykonawca zobowizuje si do przedBu|enia obowizywania dokumentu na caBy okres objty zamwieniem oraz do przedBo|enia kolejnego dokumentu Zamawiajcemu. W przypadku niedopeBnienia przez Wykonawc obowizku, o ktrych mowa w ust.1 i 6, Zamawiajcy naliczy kar umown, o ktrej mowa w 13 ust. 1 pkt d. 8 Zatrudnienie osb na podstawie umowy o prac Zamawiajcy zaznacza, i| z uwagi na rodzaj i zakres zamwienia publicznego, Wykonawca przy realizacji umowy zobowizany jest, aby osoby wykonujce czynno[ci w zakresie realizacji przedmiotu usBugi stanowicej przedmiot zamwienia byBy zatrudnione w ramach stosunku pracy jako pracownicy w rozumieniu przepisw ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy. Wykonawca zobowizany jest zagwarantowa zatrudnienie na powy|szych zasadach przez okres realizacji przedmiotu zamwienia pracownikw wykonujcych czynno[ci bezpo[rednio zwizane z wykonywaniem przedmiotu zamwienia, z co najmniej minimalnym wynagrodzeniem za prac ustalonym zgodnie z ustaw z dnia 10 pazdziernika 2002r. ominimalnym wynagrodzeniu za prac, przy czym Bczny wymiar czasu pracy rzeczonych pracownikw musi odpowiada dwm peBnowymiarowym etatom. Zobowizanie powy|sze dotyczy rwnie| podwykonawcw i dalszych podwykonawcw, ktrym Wykonawca lub jego podwykonawca zleci wykonywanie czynno[ci zwizanych z realizacj usBug objtych przedmiotem zamwienia (umowy). Wykonawca zobowizany jest do przedBo|enia Zamawiajcemu w terminie do 10 dni od dnia podpisania umowy wykazu osb zatrudnionych, ktre bd wykonywa czynno[ci zwizane zrealizacj usBug objtych zakresem zamwienia wraz z o[wiadczeniem Wykonawcy potwierdzajcym ich zatrudnienie na umow o prac w rozumieniu przepisw ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy. Ponadto w okresie realizacji umowy, na ka|dorazowe |danie Zamawiajcego, w terminie nie dBu|szym ni| 7 dni roboczych, Wykonawca zobowizany jest do przedBo|enia do wgldu zanonimizowanych (pozbawionych danych osobowych) kopii umw o prac zawartych przez Wykonawc / Podwykonawc z pracownikami wykonujcymi czynno[ci o ktrych mowa wy|ej wraz z o[wiadczeniem Wykonawcy potwierdzajcym zatrudnienie ich na umow o prac i niezaleganie z wypBat wynagrodzenia za poprzedni miesic. Zamawiajcy zastrzega sobie rwnie| mo|liwo[ kontroli zatrudnienia przez caBy okres wykonywania zamwienia poprzez wezwanie Wykonawcy do okazania w wyznaczonym, nie krtszym ni| 5 dni roboczych terminie, dokumentw potwierdzajcych opBacanie skBadek na ubezpieczenia spoBecznie i zdrowotne z tytuBu zatrudnienia na podstawie umowy o prac w postaci za[wiadczenia wBa[ciwego oddziaBu ZUS lub zanonimizowanych dowodw potwierdzajcych zgBoszenie pracownikw przez pracodawc do ubezpieczeD. Niewywizanie si przez Wykonawc z obowizkw okre[lonych w powy|szych punktach wterminie wskazanym przez Zamawiajcego, bdzie traktowane jako niewywizanie si przez Wykonawc z przyjtych zobowizaD w zakresie zatrudnienia pracownikw na podstawie umowy o prac w rozumieniu przepisw ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy iskutkowa bdzie naliczeniem kar umownych w wysoko[ci 5% caBkowitego wynagrodzenia umownego brutto wskazanego w ofercie Wykonawcy i umowie oraz rozwizaniem umowy ze skutkiem natychmiastowym. Na podstawie art. 95 ustawy z dnia 11 wrze[nia 2019 r. Prawo zamwieD publicznych  <@TX: Z \ ^ n ۸zpfp\RDRDhFh;5aJmHsHhFh;5aJhFh5e5aJhFho5aJhFh+5aJhFh*G5aJhFh@5aJmHsHhFhR5aJmHsHhFht5aJmHsHhFht5aJhFh+CJaJhFhtHC5CJaJhFh+5CJaJhFh@5CJaJhFh@5>*CJaJhV5>*CJaJ VX^ & ~  ^   $da$gd[$a$gd+ $da$gdR $da$gd@dgd: $da$gd:gd+$a$gd+ $da$gd@ $ & ~  ^    ø~rfrfrZrNBhFhh5CJaJhFh<5CJaJhFhr15CJaJhFhI5CJaJhFh@Q5CJaJhFh5CJaJhFhR5CJaJhFh@5CJaJhFh@CJaJhFh+CJaJhFhtCJaJhFh+5CJaJhFh5e5aJhFh+5aJhFh+5aJmHsHhFhk;5aJmHsH4PpfF $da$gd5 $da$gd[ $da$gdF$ & Fda$gd[$ & Fda$gd[$ & Fd^`a$gd[ $da$gd&v4b(&6fżׯꌃzpipi`hFh`aJ hFhhFh5\hFh1aJhFh2,aJhFh2,aJmHsHhFh`aJhFhhuWB*aJphhFhhnB*aJphhFhS aJhFhaJhFha&aJhFhhnaJhFhcnE>*aJhFhcnEaJhFhcnE5CJaJ  Jz||Ǿsj]F-h +hrfHmHnHq sHtHh +hraJmHsHh +hm1aJh +h1aaJmHsHh +h`aJmHsHh +h`aJh +haJhFhCb9aJhFhaJmHsHhFhUaJhFhaJhFh5\aJhFh)5\aJmHsHhFh5\aJmHsHhFh`aJmHsH( ""L$%%\&&Z(r).*,, $da$gdf_$ & Fd^`a$gdf_$ & Fd^`a$gdnm$ & Fd^`a$gdr$ & Fd^`a$gd[ &( ":"<"""""j#n####J$%%%%Z&\&&&X(Z(((((p)r),*.*,,ȿwnhFh q#aJhWaJmHsHhFh@@aJhFhnmaJmHsHhFhf_aJmHsHhFhf_aJhFhnmaJhFhaJhFhaJh +hraJ-h +hrfHmHnHq sHtH-h +h1afHmHnHq sHtH),,,,,:-J-L-R-h---V.X........11r112 2 2R222222:3<3p3˼˭˭˭˭˭˭˦~ses]hgCJaJhFh)5CJ\aJhFh)CJaJhFh`CJaJhFhXyUCJaJhFha&CJaJ hFh\0 hFhXyUhFhB*CJaJphhFhCb9B*CJaJphhFhaB*CJaJphhFhaCJaJhFht5\ hFhahFha5\$,,,../D0^0136b7:;;;; $da$gd[$ & Fd^`a$gd[$ & Fda$gd[$ & Fd^`a$gd[$ & Fd^`a$gdCb9 $da$gd5 $da$gd[p333333D4F4444,5l5n5555555N66689"9::;;;;;;ԿԠԙԑԂ{sj`Y`Y hFhhFh5\hFhaJhFhg0\ hFhg0 hFh{hFha\hFhXyU\ hFh3L hFhCb9 hFh5hFh)5\ hFh) hFh` hFhXyU hFh hFhahFha&B*CJaJphhFhXyUCJaJhFh\0CJaJ!;"<H<J<L<X<Z<\<^<b<j<l<v<<<<<<<<==,=.=0=2=====">$>? @@@$@&@Aƻ򣖉||ohaha hFh5 hFh khWh XB*\phhWhB*\phhWhb"B*\phhWh5 B*\phhWhn]B*\phhWhWB*phhWhn]B*ph hFhn] h-5hFh5 5hFh5hFh q#5hFhb"5 hFh q# hFh X&;.=$>0@"A$A,ATAAABDDEFF $da$gd[$ & Fd^`a$gd[$ & Fd^`a$gd & Fd^`gd[dgd[ $da$gd[ $da$gd[$ & Fd^`a$gdA A"A$A*A,ARATAtAAABBDDDDEDF*IhI&MdMMMQRUrVHWJW.XlXtYYlZpZB\\`^^^__Tbbbbbbdcceezf|ff.gggӽӫӫӤӫӫӫӝӫӝӝӝӫӖӫӝӝӫӤ hFhU D hFh6* hFhc hFh]]hFh_B*phhFh_\ hFh hFhr1 hFhhFh5\hFh`CJaJ hFh XhFh X5\;FFNG(JKKLNOVQ"STUxVJWWXYzZ[]_:``aTa d^gd[$d^a$gd[$ & Fd^`a$gdTaaabbe|fhhXi|j~j klpm8ppTu8w$ & Fd^`a$gd$ & Fd^`a$gd[dgd[$ & Fd^`a$gd d^gd[gghhhhViXi~jjkBlNl~lNooq\qqqtrrrr&sdsxyyyzN{\{|~&24܃`Ąʄ̄@tچt468hFh}[n5\ hFhchFhl>5\ hFhV hFhw0 hFhUhFh5\hFh6*5\ hFh6* hFh hFh]]B8wwdxZyz|P~4Ƃ„Ą6lď$ & F d^`a$gd$ & Fd^`a$gd $da$gd[dgd[$ & Fd^`a$gd$d^a$gd[`ŠjlŒ^xď46zʒ"^ptvx(Ⱦַ䰩xq hFh hFh3L hFhfhFh5hFh5\hFh}[n5\ hFh hFhA hFh) hFhS hFh)5\ hFh) hFh` hFh|n hFh2, hFh}[n hFhc hFh6* hFh,ď6.rvlj$ & Fda$gd$d^a$gd[$ & Fda$gd$ & F d^`a$gd$ & F d^`a$gd $da$gd$ & F d^`a$gd(Pl ln\Μ *,P\\ʠΡJDģ <2ȧbxtجڬPtļļhFhL\hFhhuW\hFhy\hFhA\hFh|TVй|R HмѹѬњzsleslelslsl^ hghf hgh hgh hgh: hFh:hFh(\ hFhhFh5\hFh(5\hFh\hFhpB*\phhFhp\hFh3L\hFh75\hFhxu\hFhǽxphpaZ hFh hFhb!hFhF5hFhb!5 hFhFhFhgCJKHaJhgCJKHaJhf_CJKHaJUhSCJKHaJh-CJKHaJ hFhhFhY>5\hFh5\ hFhf_hWCJKHaJ hFhf_CJKHPJ_H aJhFhf_CJKHaJ#N"H~689:n;<<<<<<< $da$gd[ $da$gd[$d*$8$9Da$gdg$ & F d*$8$9D^`a$gd$ & F Vd*$1$8$9D^`Va$gdZamawiajcy nakBada na Wykonawc obowizek zatrudnienia na podstawie umowy o prac osb wykonujcych czynno[ci bezpo[rednio zwizane zwykonywaniem przedmiotu zamwienia  je|eli wykonywanie tych czynno[ci polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisw art. 22 1 ustawy zdnia 26 czerwca 1974 r.  Kodeks pracy. W przypadku uzasadnionych wtpliwo[ci co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawc lub podwykonawc, zamawiajcy mo|e zwrci si o przeprowadzenie kontroli przez PaDstwow Inspekcj Pracy. Zamawiajcy zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania przedmiotu zamwienia w celu zweryfikowania czy osoby wykonujce czynno[ci przy realizacji zamwienia s zatrudnione zgodnie z wymogami SWZ. Wykonawca nie mo|e zaanga|owa do wykonania umowy podwykonawcw, bez uprzedniej zgody Zamawiajcego wyra|onej na pi[mie. Wykonawca zapewnia, |e podwykonawcy bd przestrzega wszelkich postanowieD niniejszej umowy. Wykonawca odpowiada wobec Zamawiajcego za wszelkie dziaBania lub zaniechania swoich podwykonawcw jak za swoje dziaBania lub zaniechania. 9 MateriaBy do wykonania przedmiotu umowy Wykonawca zobowizuje si wykona przedmiot umowy z materiaBw wBasnych. MateriaBy musz odpowiada wymogom zawartym w opisie przedmiotu zamwienia wdziale IV SWZ. W przypadku zmiany uchwaBy i rozszerzenia obszaru Strefy PBatnego Parkowania Wykonawca zamontuje urzdzenie do poboru opBat o parametrach zbli|onych do istniejcych, dokona wszelkich uzgodnieD, podBczeD itp. 10 Odbir przedmiotu zamwienia Wykonawca zobowizany jest do pisemnego zgBoszenia Zamawiajcemu gotowo[ci do uruchomienia SPP. Zamawiajcy niezwBocznie, lecz nie pzniej ni| w terminie 3 dni po otrzymaniu zgBoszenia, o ktrym mowa w ust.1, wyznaczy termin odbioru przedmiotu zamwienia w zakresie o ktrym mowa w ust.1. Je|eli w trakcie odbioru, o ktrym mowa w ust. 2 zostan stwierdzone wady lub usterki parkometrw lub innych elementw wyposa|enia SPP Wykonawca zobowizany jest do ich usunicia w terminie okre[lonym przez Zamawiajcego. Potwierdzeniem nale|ytego zorganizowania Strefy PBatnego Parkowania bdzie sporzdzenie protokoBu bez zastrze|eD podpisanego przez obie Strony. ZMIANA WYSOKOZCI WYNAGRODZENIA 11 Z pisemnym wnioskiem o zmian wynagrodzenia mo|e wystpi ka|da ze stron umowy. We wniosku zawarte bd okoliczno[ci oraz zmieniona wysoko[ wynagrodzenia wraz ze sposobem wyliczenia ceny, ktra zacznie obowizywa od nastpnego miesica po otrzymaniu wniosku ipodpisaniu stosowanego aneksu poprzedzonego sprawdzeniem ianaliz, chyba, |e wcze[niej jedna ze stron zBo|y o[wiadczenie o rozwizaniu albo odstpieniu od umowy. Wniosek powinien zawiera rwnie| wyczerpujce uzasadnienie faktyczne i prawne oraz dokBadne wyliczenie kwoty wynagrodzenia wykonawcy po zmianie umowy, w szczeglno[ci wykonawca bdzie zobowizany wykaza zwizek pomidzy wnioskowan kwot podwy|szenia wynagrodzenia a wpBywem zaistniaBych okoliczno[ci na kalkulacj ceny ofertowej. Zmiana wysoko[ci wynagrodzenia nale|nego Wykonawcy, w przypadku zmiany: stawki podatku od towarw i usBug oraz podatku akcyzowego, zasad podlegania ubezpieczeniom spoBecznym lub wysoko[ci stawki skBadki na ubezpieczenia spoBeczne, zasad gromadzenia i wysoko[ci wpBat do pracowniczych planw kapitaBowych, oktrych mowa w ustawie z dnia 4 pazdziernika 2018 r. o pracowniczych planach kapitaBowych. nastpuje zgodnie z zapisami zawartymi w 12, je|eli zmiany te bd miaBy wpByw na koszty wykonania zamwienia przez Wykonawc. ZMIANY TREZCI UMOWY 12 Zamawiajcy przewiduje mo|liwo[ dokonania istotnych zmian postanowieD zawartej umowy wzakresie zmiany wysoko[ci wynagrodzenia wskazanej w 2 ust. 2, w przypadku zmiany: stawki podatku od towarw i usBug oraz podatku akcyzowego, wysoko[ci minimalnego wynagrodzenia za prac albo wysoko[ci minimalnej stawki godzinowej ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 pazdziernika 2002 r., ominimalnym wynagrodzeniu za prac, zasad podlegania ubezpieczeniom spoBecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko[ci stawki skBadki na ubezpieczenia spoBeczne lub ubezpieczenie zdrowotne, ogBoszone po dniu zBo|enia oferty i niemo|liwe do skalkulowania na dzieD zBo|enia oferty zasad gromadzenia i wysoko[ci wpBat do pracowniczych planw kapitaBowych, oktrych mowa w ustawie z dnia 4 pazdziernika 2018 r. o pracowniczych planach kapitaBowych, po dniu zBo|enia ofert i niemo|liwe do skalkulowania na dzieD zBo|enia ofert, - je|eli zmiany te bd miaBy wpByw na koszty wykonania zamwienia przez Wykonawc. W przypadku zmian, o ktrych mowa w ust. 1, Strony ustalaj nastpujcy tok postpowania: w przypadku zmiany: stawki podatku od towarw i usBug oraz podatku akcyzowego - Wykonawca skBada do Zamawiajcego pisemny wniosek o zmian przedmiotowej umowy w zakresie pBatno[ci wynikajcych z faktur wystawionych po wej[ciu w |ycie przepisw zmieniajcych stawk podatku od towarw i usBug. Wniosek powinien zawiera wyczerpujce uzasadnienie faktyczne i prawne oraz dokBadne wyliczenie kwoty wynagrodzenia Wykonawcy po zmianie umowy. W wypadku tej zmiany warto[ netto wynagrodzenia Wykonawcy nie zmieni si, a okre[lona w aneksie warto[ brutto wynagrodzenia zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisw; wysoko[ci minimalnego wynagrodzenia za prac/ wysoko[ci minimalnej stawki godzinowej ustalonej na podstawie ustawy z dnia 10 pazdziernika 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za prac - Wykonawca skBada pisemny wniosek o zmian przedmiotowej umowy w zakresie pBatno[ci wynikajcych z faktur wystawionych po wej[ciu w |ycie przepisw zmieniajcych wysoko[ minimalnego wynagrodzenia za prac/ wysoko[ minimalnej stawki godzinowej. Wniosek powinien zawiera wyczerpujce uzasadnienie faktyczne i prawne oraz dokBadne wyliczenie kwoty wynagrodzenia wykonawcy po zmianie umowy, w szczeglno[ci Wykonawca bdzie zobowizany wykaza zwizek pomidzy wnioskowan kwot podwy|szenia wynagrodzenia umownego, a wpBywem zmiany minimalnego wynagrodzenia/zmiany wysoko[ci minimalnej stawki godzinowej za prac na kalkulacj ceny ofertowej oraz przedBo|y dokumenty potwierdzajce form zatrudnienia i wysoko[ wynagrodzenia osb bezpo[rednio wykonujcych zamwienie. Wniosek powinien dotyczy tylko zwikszenia wynagrodzeD osb bezpo[rednio wykonujcych zamwienie i obejmowa jedynie te dodatkowe koszty realizacji zamwienia, ktre Wykonawca obowizkowo ponosi w zwizku z podwy|szeniem wysoko[ci pBacy minimalnej/minimalnej stawki godzinowej. Nie bd akceptowane przez Zamawiajcego koszty wynikajce zpodwy|szenia wynagrodzeD pracownikw Wykonawcy, ktre nie s konieczne w celu ich dostosowania do wysoko[ci minimalnego wynagrodzenia za prac/minimalnej stawki godzinowej; zasad podlegania ubezpieczeniom spoBecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko[ci stawki skBadki na ubezpieczenia spoBeczne lub ubezpieczenie zdrowotne -Wykonawca skBada pisemny wniosek o zmian przedmiotowej umowy w zakresie pBatno[ci wynikajcych z faktur wystawionych po zmianie zasad podlegania ubezpieczeniom spoBecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko[ci stawki skBadki na ubezpieczenie spoBeczne lub zdrowotne. Wniosek powinien zawiera wyczerpujce uzasadnienie faktyczne i prawne, dokBadne wyliczenie kwoty wynagrodzenia Wykonawcy po zmianie umowy oraz dokumenty potwierdzajce form umowy i wysoko[ wynagrodzenia osb bezpo[rednio wykonujcych zamwienie. Wszczeglno[ci Wykonawca bdzie zobowizany wykaza zwizek pomidzy wnioskowan kwot podwy|szenia wynagrodzenia umownego, awpBywem zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom spoBecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko[ci stawki skBadki na ubezpieczenia spoBeczne lub zdrowotne, na kalkulacj ceny ofertowej. Wniosek powinien obejmowa jedynie te dodatkowe koszty realizacji zamwienia, ktre wykonawca obowizkowo ponosi w zwizku ze zmian zasad podlegania ubezpieczeniom, spoBecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko[ci stawki skBadki na ubezpieczenia spoBeczne lub zdrowotne przy zachowaniu dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia osb bezpo[rednio wykonujcych zamwienie na rzecz Zamawiajcego; zasad gromadzenia i wysoko[ci wpBat do pracowniczych planw kapitaBowych, oktrych mowa w ustawie z dnia 4 pazdziernika 2018 r. o pracowniczych planach kapitaBowych -Wykonawca skBada pisemny wniosek o zmian przedmiotowej umowy w zakresie pBatno[ci wynikajcych z faktur wystawionych po zmianie zasad gromadzenia i wysoko[ci wpBat do pracowniczych planw kapitaBowych. Wniosek powinien zawiera wyczerpujce uzasadnienie faktyczne i prawne, dokBadne wyliczenie kwoty wynagrodzenia Wykonawcy po zmianie umowy oraz dokumenty potwierdzajce form umowy i wysoko[ wynagrodzenia osb bezpo[rednio wykonujcych zamwienie. W szczeglno[ci Wykonawca bdzie zobowizany wykaza zwizek pomidzy wnioskowan kwot podwy|szenia wynagrodzenia umownego a wpBywem zmiany zasad gromadzenia iwysoko[ci wpBat do pracowniczych planw kapitaBowych, na kalkulacj ceny ofertowej. Wniosek powinien obejmowa jedynie te dodatkowe koszty realizacji zamwienia, ktre wykonawca obowizkowo ponosi w zwizku ze zmian zasad gromadzenia i wysoko[ci wpBat do pracowniczych planw kapitaBowych przy zachowaniu dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia osb bezpo[rednio wykonujcych zamwienie na rzecz Zamawiajcego. Waloryzacja na korzy[ Wykonawcy mo|e obejmowa wyBcznie wzrost kosztw wynikajcych ze zmian zasad gromadzenia i wysoko[ci wpBat do pracowniczych planw kapitaBowych, do wprowadzenia ktrych Wykonawca jest zobowizany na zasadzie obligatoryjnej iwyBcznie w zakresie niezbdnym do wykonania umowy i z odpowiednim zastosowaniem postanowieD poprzedzajcych odno[nie pracownikw w przypadku zmian, oktrych mowa w 12 ust. 2. Zamawiajcy w terminie do 30 dni od dnia zBo|enia przez Wykonawc wniosku oceni czy Wykonawca wykazaB rzeczywisty wpByw zmiany, o ktrej mowa w ust. 2 na wzrost kosztw realizacji przedmiotowej umowy. Zamawiajcy zastrzega sobie mo|liwo[ wezwania Wykonawcy do przedBo|enia dodatkowych dokumentw czy wyliczeD sporzdzonych przez Wykonawc. W przypadku zaakceptowania wniosku Wykonawcy, Zamawiajcy wyznaczy dat podpisania aneksu do umowy. W przypadku wniosku zBo|onego przez Zamawiajcego, postanowienia niniejszego ustpu stosuje si odpowiednio, z tym jednak zastrze|eniem, |e wtakim przypadku Zamawiajcy wyznaczy dat podpisania aneksu do umowy. Zmiana umowy skutkowa bdzie zmian wynagrodzenia jedynie w zakresie pBatno[ci realizowanych po dacie zawarcia aneksu do umowy, o ktrym mowa w ust. 3, przy czym nie wcze[niej ni| od dnia wej[cia w |ycie zmian przepisw prawa, o ktrych mowa w ust.1. Obowizek wykazania wpBywu zmian, o ktrych mowa w ust. 2, na koszty wykonania zamwienia nale|y do Strony skBadajcej wniosek pod rygorem niewyra|enia zgody na zmian przedmiotowej umowy przez drug Stron. Waloryzacja na korzy[ Zamawiajcego nastpuje, gdy po zawarciu niniejszej umowy dochodzi do zmiany powodujcej zmniejszenie kosztw wykonania zamwienia przez Wykonawc. Kwota waloryzacji podlega ustalaniu w oparciu o wyja[nienia i dokumenty przedBo|one przez Wykonawc na |danie Zamawiajcego. Brak odpowiedzi ze strony Wykonawcy bdz udzielenie odpowiedzi niepozwalajcej na ustalenie kwoty waloryzacji uprawnia Zamawiajcego do ustalenia wedBug wyboru kwoty waloryzacji: wedBug zebranych danych i posiadanych dokumentw, je[li pozwalaj na okre[lenie wpBywu zmian, o ktrych mowa w ust. 1 na zmian kosztu wykonania zamwienia przez Wykonawc; wedBug wskaznika cen towarw i usBug w stosunku do roku ubiegBego publikowanego przez Prezesa GBwnego Urzdu Statystycznego. Podstaw dokonania waloryzacji w ka|dym wypadku jest pisemne zawiadomienie skierowane do Wykonawcy przez Zamawiajcego okre[lajce kwot waloryzacji ustalon woparciu oprzedstawione powy|ej zasady. Ka|da ze Stron umowy uprawniona jest do |dania zmiany wysoko[ci wynagrodzenia Wykonawcy, w przypadku gdy wskaznik cen towarw i usBug konsumpcyjnych ogBaszany wkomunikacie Prezesa GBwnego Urzdu Statystycznego za ostatni miesic poprzedzajcy wniosek o waloryzacje( wzro[nie/spadnie o co najmniej 3% w stosunku do wysoko[ci tego wskaznika w miesicu zawarcia umowy. Waloryzacja wynagrodzenia dopuszczalna jest dwukrotna: pierwsza nie wcze[niej ni| po upBywie 6miesicy od dnia zawarcia umowy, druga nie wcze[niej ni| po upBywie kolejnych 6 miesicy od dnia podpisania aneksu w sprawie pierwszej waloryzacji. Waloryzacja nie dotyczy wynagrodzenia za usBugi wykonane przed data( zBo|enia wniosku lub ktre zgodnie z umowa( miaBy by wykonane w cigu 6 miesicy od zawarcia umowy. Strona zainteresowana waloryzacja( skBada drugiej stronie wniosek o dokonanie waloryzacji wynagrodzenia wraz z uzasadnieniem wskazujcym wysoko[ wskaznika oraz przedmiot iwarto[ usBug podlegajcych waloryzacji (niewykonanych do dnia zBo|enia wniosku). W przypadku wzrostu/spadku wskaznika GUS w sposb okre[lony w ust. 8, waloryzacja bdzie polegaBa na wzro[cie/obni|eniu wynagrodzenia za usBugi wykonane po dniu zBo|enia wniosku o1%, jednak nie wicej ni| 0,5 % wynagrodzenia brutto Wykonawcy wskazanego w 2 ust. 2 niniejszej umowy. Wykonawca, ktrego wynagrodzenie zostaBo zmienione zgodnie z ust. 1-11 zobowizany jest do zmiany wynagrodzenia przysBugujcego Podwykonawcy, z ktrym zawarB umow(, wzakresie odpowiadajcym kosztw dotyczcych zobowizania Podwykonawcy, je|eli Bcznie speBnione sa( nastpujce warunki: 1) przedmiotem umowy s usBugi, 2) okres obowizywania umowy przekracza 6 miesicy. Zamawiajcy przewiduje mo|liwo[ zmiany postanowieD zawartej umowy w zakresie zmiany terminu jej wykonania wnastpujcych przypadkach: wystpienia siBy wy|szej i innych zdarzeD nadzwyczajnych, z powodu wystpienia klsk |ywioBowych, dziaBaD osb trzecich lub organw wBadzy publicznej, ktre spowoduj przerwanie lub czasowe zawieszenie realizacji zamwienia; w przypadku, gdy zmiana terminu wykonania umowy le|y w interesie Zamawiajcego; wydBu|enia terminu obowizywania umowy, w przypadku przedBu|ajcego si postpowania zmierzajcego do wyboru nowego wykonawcy [wiadczenie usBug  Prowadzenie Strefy PBatnego Parkowania . 13 Kary umowne Wykonawca zapBaci Zamawiajcemu kary umowne: za zwBok w wykonaniu przedmiotu umowy w zakresie uruchomienia SPP wwysoko[ci 2 000,00 zB (sBownie: dwa tysice zB 00/100) za ka|dy dzieD zwBoki liczc od dnia, kiedy uruchomienie SPP jest wymagane, tj. od dnia oktrym mowa w 4 ust. 3, za zwBok w wykonaniu czynno[ci polegajcych na usuwaniu awarii, wwysoko[ci 100,00 zB (sBownie: sto zBotych zB 00/100) za ka|d godzin zwBoki, o ktrych mowa w 5 ust. 6 pkt. 5 lit. c, za zwBok w wykonaniu czynno[ci polegajcych na przekazywaniu Zamawiajcemu protokoBw rozliczeD wraz z dokumentacj o ktrych mowa w 3 ust. 6 i 5 ust. 6 pkt. 1 lit. c w wysoko[ci 1000,00zB (sBownie: jeden tysic zB 00/100) za ka|dy dzieD zwBoki, za zwBok w zawarciu umowy ubezpieczenia, o ktrej mowa w 7 ust. 1 i 6 umowy wwysoko[ci 2 000,00 zB (sBownie: dwa tysice zB 00/100) za ka|dy dzieD zwBoki, za zwBok w przekazywaniu wpByww w parkometrach na rachunek bankowy Zamawiajcego w stosunku do terminw okre[lonych w 3 ust. 3 i 4 umowy wwysoko[ci 1 000,00 zB (sBownie: jeden tysic zB 00/100) za ka|dy dzieD zwBoki, za ka|dorazowe nieprzedBo|enie Zamawiajcemu wykazu osb zatrudnionych na podstawie umowy o prac o ktrej mowa w 8 ust. 2 i 3 w wysoko[ci 2 000,00 zB (sBownie: dwa tysice zB 00/100). z tytuBu odstpienia od umowy z przyczyn o ktrych mowa w 16 ust. 5 lit. a  m za caBy okres trwania umowy wwysoko[ci 10% wynagrodzenia umownego brutto, o ktrym mowa w 2 ust. 2. Wszelkie kwoty nale|ne Zamawiajcemu, w szczeglno[ci z tytuBu kar umownych, bd potrcane z wynagrodzenia, o ktrym mowa w 2 ust. 2 bez konieczno[ci wysyBania odrbnego wezwania o zapBat kary. W przypadku, je|eli wynagrodzenie Wykonawcy jest ni|sze ni| obliczona do potrcenia kara umowna, Wykonawca zobowizuje si dopBaci r|nic w terminie 7 dni od dnia wezwania przez Zamawiajcego na rachunek bankowy wskazany na wezwaniu. Wprzypadku niedokonania potrcenia przez Zamawiajcego lub niemo|liwo[ci dokonania potrcenia przez Zamawiajcego, Wykonawca zobowizuje si zapBaci kar umown wterminie 7 dni od dnia wezwania przez Zamawiajcego na rachunek bankowy wskazany wwezwaniu. Niezale|nie od zastrze|onych kar umownych przewidzianych wy|ej, Zamawiajcy zastrzega sobie prawo dochodzenia przez Zamawiajcego odszkodowania od Wykonawcy przewy|szajcego wysoko[ kary umownej na oglnych zasadach obowizujcego przepisami prawa. Zamawiajcy zapBaci Wykonawcy kary umowne z tytuBu odstpienia od umowy zprzyczyn le|cych po stronie Zamawiajcego w wysoko[ci 10% wynagrodzenia umownego brutto. Kary nie obowizuj, je|eli odstpienie od umowy nastpi zprzyczyn wystpienia istotnej zmiany okoliczno[ci powodujcej, |e wykonanie umowy nie le|y w interesie publicznym, czego nie mo|na byBo przewidzie w chwili zawarcia niniejszej umowy. Zamawiajcy zastrzega sobie prawo do odszkodowania przenoszcego wysoko[ kar umownych do wysoko[ci rzeczywi[cie poniesionej szkody i utraconych korzy[ci. Aczna maksymalna warto[ kar umownych okre[lonych w 13 ust. 1 nie mo|e przekroczy 40% Bcznego wynagrodzenia Wykonawcy okre[lonego w 2 ust. 2. Kara umowna z tytuBu odstpienia od umowy o ktrej mowa w 13 ust. 1 pkt g mo|e by dochodzona niezale|nie od kar przewidzianych w 13 ust. 1 pkt a-f. Kary umowne naliczane Wykonawcy mog by dochodzone przez Zamawiajcego kumulatywnie. 14 Zmiany umowy Zamawiajcy przewiduje mo|liwo[ zmiany postanowieD zawartej umowy w zakresie zmiany terminu jej wykonania wnastpujcych przypadkach: wystpienia siBy wy|szej i innych zdarzeD nadzwyczajnych, z powodu wystpienia klsk |ywioBowych, dziaBaD osb trzecich lub organw wBadzy publicznej, ktre spowoduj przerwanie lub czasowe zawieszenie realizacji zamwienia; w przypadku, gdy zmiana terminu wykonania umowy le|y w interesie Zamawiajcego; wydBu|enia terminu obowizywania umowy, w przypadku przedBu|ajcego si postpowania zmierzajcego do wyboru nowego wykonawcy [wiadczenia usBug  Prowadzenie Strefy PBatnego Parkowania . Wszelkie zmiany i uzupeBnienia tre[ci niniejszej umowy, wymagaj aneksu sporzdzonego z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem niewa|no[ci. Zamawiajcy przewiduje mo|liwo[ zmiany wynagrodzenia o ktrym mowa w 1 ust. 2 niniejszej umowy w przypadku zmiany uchwaBy Rady Miejskiej Turku w sprawie ustalenia Strefy PBatnego Parkowania na terenie miasta Turku. 15 Przedstawiciele Zamawiajcego i Wykonawcy Nadzr nad realizacj niniejszej umowy z ramienia Zamawiajcego bdzie sprawowaB Kierownik WydziaBu In|ynierii Miejskiej. Osob odpowiedzialn za realizacj niniejszej umowy z ramienia Wykonawcy bdzie -& & & & & & . Tel& & & & & & & & & & Zamawiajcy mo|e wyrazi zgod na zmian osoby odpowiedzialnej za wykonanie umowy na pisemny wniosek Wykonawcy. 16 ODSTPIENIE OD UMOWY W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczno[ci powodujcej, |e wykonanie Umowy nie le|y winteresie publicznym, czego nie mo|na byBo przewidzie w chwili zawarcia Umowy lub dalsze wykonywanie Umowy mo|e zagrozi podstawowemu interesowi bezpieczeDstwa paDstwa lub bezpieczeDstwu publicznemu, Zamawiajcy mo|e odstpi od umowy w terminie 30 dni od dnia powzicia wiadomo[ci o powy|szych okoliczno[ciach. (art. 456 ust. 1 pkt 1) Pzp). Zamawiajcy tak|e mo|e odstpi od Umowy, je|eli zachodzi co najmniej jedna z nastpujcych okoliczno[ci: zmiana Umowy zostaBa dokonana z naruszeniem art. 454 albo 455 Pzp, Wykonawca w chwili zawarcia Umowy podlegaB wykluczeniu z postpowania na podstawie art. 108 Pzp, TrybunaB Sprawiedliwo[ci Unii Europejskiej stwierdziB, w ramach procedury przewidzianej wart. 258 Traktatu o Funkcjonowaniu Unii Europejskiej, |e Rzeczpospolita Polska uchybiBa zobowizaniom, ktre ci| na niej na mocy Traktatw, dyrektywy 2014/24/UE i dyrektywy 2014/25/UE, z uwagi na to, |e Zamawiajcy udzieliB zamwienia z naruszeniem przepisw prawa Unii Europejskiej. W przypadku, o ktrym mowa w ust. 2 lit. a) Zamawiajcy odstpuje od Umowy w cz[ci, ktrej zmiana dotyczy. W wypadkach okre[lonych w ustpie 1 i 2, Wykonawca mo|e |da jedynie wynagrodzenia nale|nego mu z tytuBu wykonania cz[ci Umowy (art. 456 ust. 3 Pzp). Zamawiajcemu przysBuguje prawo do odstpienia od umowy w caBo[ci lub w cz[ci ze skutkiem na przyszBo[ ex nunc (umowne prawo odstpienia) w razie zaistnienia ktrejkolwiek z nastpujcych okoliczno[ci uzasadniajcych odstpienie: Wykonawca nie rozpoczB wykonywania Przedmiotu Umowy w terminie okre[lonym Umow albo opznia si tak dalece z wykonywaniem Przedmiotu Umowy, |e nie jest prawdopodobne, aby Przedmiot Umowy zostaB zrealizowany zgodnie z postanowieniami Umowy i w ustalonym terminie; Wykonawca nie wykonuje Umowy lub wykonuje Umow w sposb nienale|yty, wadliwy, niezgodny z postanowieniami Umowy, w tym z przepisami prawa, zasadami bhp lub wskazwkami lub zaleceniami Zamawiajcego, pomimo pisemnego wcze[niejszego wezwania go przez Zamawiajcego do wykonywania Umowy lub nale|ytego wykonywania Umowy iupBywu wyznaczonego mu w tym celu terminu; z powodu opznienia prowadzonych prac lub usBug z przyczyn le|cych po stronie Wykonawcy, je|eli Wykonawca pomimo dodatkowego pisemnego wezwania Zamawiajcego do wykonywania prac i wyznaczenia dodatkowego uzasadnionego technicznie terminu wedBug uznania Zamawiajcego, nie usunB skutkw opznienia w wyznaczonym przez Zamawiajcego terminie; Wykonawca bez uzasadnionej przyczyny przerwaB wykonywanie usBug na okres dBu|szy ni| 5 dni i pomimo dodatkowego pisemnego wezwania Zamawiajcego nie podjB ich w okresie 3 dni od dnia dorczenia Wykonawcy dodatkowego wezwania; konieczno[ci co najmniej trzykrotnego skBadania do depozytu sdowego przez Zamawiajcego z przyczyn le|cych po stronie Wykonawcy, kwoty potrzebnej na pokrycie wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy; suma kar umownych dochodzonych od Wykonawcy przekroczy 30% Bcznego wynagrodzenia brutto Wykonawcy, o ktrym mowa w 9 ust. 7 Umowy; w przypadku dopuszczenia do wykonywania czynno[ci w ramach realizacji Przedmiotu Umowy podwykonawcy lub dalszych Podwykonawcw, w stosunku, do ktrych Zamawiajcy wyraziB sprzeciw, na zasadzie art. 647(1) 1 Kodeksu cywilnego; w przypadku niedopeBnienia przez Wykonawc obowizku ubezpieczenia albo nie zapewnienia cigBo[ci tego ubezpieczenia, zgodnie z postanowieniami Umowy po bezskutecznym wezwaniu Wykonawcy do zaprzestania naruszeD; Wykonawca jest niewypBacalny lub zagro|ony niewypBacalno[ci w rozumieniu przepisw ustawy Prawo upadBo[ciowe z dnia 28 lutego 2003 r. lub ustawy Prawo restrukturyzacyjne zdnia 15 maja 2015 r.; otwarto likwidacj w stosunku do przedsibiorstwa Wykonawcy. wydano nakaz zajcia majtku Wykonawcy lub gdy zostaBo wszczte postpowanie egzekucyjne w stopniu uniemo|liwiajcym realizacj umowy, Parkometry na obszarze SPP nie speBniaj parametrw o ktrych mowa w 5 ust. 2 lit a  z. Wykonawca nie usunie awarii w terminie okre[lonym w 5 ust. 6 pkt. 5 lit. c, po uprzednim wezwaniu Wykonawcy do nale|ytego wykonania umowy oraz wyznaczenia mu dodatkowego terminu 24 godzin na usunicie uszkodzeD parkometru. Umowne prawo odstpienia, o ktrym mowa w ust. 4 i 5 powy|ej, mo|e zosta wykonane wformie pisemnej pod rygorem niewa|no[ci w terminie 30 dni od dnia powzicia wiadomo[ci ookoliczno[ciach uzasadniajcych odstpienie. Nadto wy|ej zakre[lone umowne prawo odstpienia nie pozbawia prawa Zamawiajcego do odstpienia na podstawie ustawowej, awszczeglno[ci w oparciu o art. 395 albo art. 491 albo art. 492 Kodeksu Cywilnego. Postanowienia nie uchybiaj uprawnieniu Stron do odstpienia od umowy na podstawie obowizujcych przepisw prawa. Zamawiajcy mo|e skorzysta z umownego prawa do odstpienia od umowy do dnia 30.06.2026r. Odstpienie od umowy powinno nastpi na pi[mie. Zamawiajcy uprawniony jest do rozwizania niniejszej umowy ze skutkiem natychmiastowym w sytuacji stwierdzenia umy[lnego dziaBania Wykonawcy lub osb, za ktre ponosi on odpowiedzialno[, na szkod Zamawiajcego. Strony ustalaj mo|liwo[ rozwizania umowy z trzymiesicznym okresem wypowiedzenia. Wypowiedzenie umowy winno by sporzdzone na pi[mie. Okres wypowiedzenia liczony bdzie od pierwszego dnia miesica nastpujcego po miesicu, w ktrym wypowiedzenie zostaBo zBo|one. 17 Ochrona danych osobowych Zamawiajcy, zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporzdzenia Parlamentu Europejskiego iRady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osb fizycznych w zwizku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepBywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (oglne rozporzdzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej  RODO , informuje, |e: administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Miejska Turek, ul. Kaliska 59, 62-700 Turek, tel. 63289 61 00, adres email: poczta@miastoturek.pl ZostaB wyznaczony Inspektor Ochrony Danych,z ktrym mo|na si kontaktowa poprzez adres poczty internetowej HYPERLINK "mailto:iod@miastoturek.pl" \t "_blank" iod@miastoturek.pllub pisemnie na adres siedziby Administratora, we wszystkich sprawach dotyczcych przetwarzania danych osobowych oraz korzystania zpraw zwizanych z ich przetwarzaniem. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bd na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwizanym z realizacj zadania pn.:  Prowadzenie Strefy PBatnego Parkowania na terenie miasta Turku . Pana/Pani dane osobowe mog by przekazywane do osb/podmiotw uprawnionych do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisw prawa oraz do podmiotw, z ktrymi wspBpracujemy w zakresie obsBugi informatycznej. Pana/Pani dane bd przechowywane w terminach okre[lonych przepisami prawa, zgodnie z obowizujc w tym zakresie instrukcj kancelaryjn. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bd podejmowane w sposb zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; posiada Pani/Pan: " na podstawie art. 15 RODO prawo dostpu do danych osobowych Pani/Pana dotyczcych; " na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych; " na podstawie art. 18 RODO prawo |dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze|eniem przypadkw, o ktrych mowa wart. 18 ust. 2 RODO; " prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, |e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczcych narusza przepisy RODO; nie przysBuguje Pani/Panu: " w zwizku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunicia danych osobowych; " prawo do przenoszenia danych osobowych, o ktrym mowa w art. 20 RODO; " na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy| podstaw prawn przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. Podanie przez Pana/Pani danych osobowych w zakresie okre[lonym przepisami jest obowizkowe, ich nie podanie mo|e skutkowa wezwaniem do uzupeBnienia brakw/odrzuceniem oferty lub rozwizaniem zawartej umowy. Wykonawca o[wiadcza, |e bdzie wypeBniaB obowizki informacyjne przewidziane wart. 13 lub art. 14 rozporzdzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osb fizycznych w zwizku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepBywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (oglne rozporzdzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) wobec osb fizycznych, od ktrych dane osobowe bezpo[rednio lub po[rednio po-zyska w celu realizacji niniejszego zamwienia. Ka|da osoba realizujca Umow zobowizana jest do bezterminowego zapewnienia poufno[ci danych osobowych przetwarzanych w zwizku z wykonywaniem Umowy, aw szczeglno[ci do tego, |e nie bdzie przekazywa, ujawnia i udostpnia tych danych osobom nieuprawnionym. 18 POUFNOZ I KONTROLA Wykonawca zobowizany jest powiadomi pisemnie Zamawiajcego w terminie 3 dni roboczych oka|dym uszkodzeniu lub zniszczeniu Zasobu lub jego cz[ci o istotnym znaczeniu dlawykonywania niniejszej umowy. Zamawiajcy upowa|niona jest do nadzorowania i kontroli pracy Wykonawcy w zakresie wykonywania zadaD i speBnienia wymogw okre[lonych niniejszej umowy, a tak|e w zakresie jako[ci [wiadczonych usBug, w tym w szczeglno[ci: solidno[ci, dokBadno[ci, uprzejmo[ci, fachowo[ci. Wykonawca odpowiada wobec Zamawiajcego za szkody wynikBe z jego dziaBania lubzaniechania. Wykonawca zobowizany jest zwrci Zamawiajcemu kwot stanowic rwnowarto[ odsetek, grzywien, odszkodowaD i innych nale|no[ci lub opBat nale|nych w postpowaniu administracyjnym, karnym, cywilnym lub innym, naBo|onych na Zamawiajcego, a powstaBych na skutek niewykonania lub nienale|ytego wykonania przez Wykonawc zadaD wynikajcych zniniejszej umowy. Wykonawca zobowizuje si do przestrzegania poufno[ci, co do informacji pozyskanych wzwizku zrealizacj umowy, w szczeglno[ci do przestrzegania przepisw dotyczcych ochrony danych osobowych. Wykonawca nie mo|e wykorzystywa pozyskanych danych w|aden inny sposb lub winnym celu ni| dla wykonywania umowy, w szczeglno[ci zakazuje si wykorzystywania danych wcelach reklamowych lub marketingowych. Wykonawca o[wiadcza, |e zapoznaB si z udostpnionym obowizkiem informacyjnym wynikajcym zrozporzdzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z27.04.2016r.w sprawie ochrony osb fizycznych w zwizku zprzetwarzaniem danych osobowych i wsprawie swobodnego przepBywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (oglne rozporzdzenie danych). 19 INNE POSTANOWIENIA Wszelkie zmiany i uzupeBnienia tre[ci niniejszej umowy, wymagaj aneksu sporzdzonego zzachowaniem formy pisemnej pod rygorem niewa|no[ci. W sprawach nieuregulowanych tre[ci niniejszej umowy maj zastosowanie wBa[ciwe przepisy prawa, a w szczeglno[ci postanowienia Kodeksu cywilnego oraz ustaw Prawo zamwieD publicznych. Wszystkie ewentualne kwestie sporne powstaBe na tle wykonania niniejszej umowy Strony rozstrzyga bd polubownie. W przypadku braku porozumienia spory podlegaj rozstrzyganiu przez sd wBa[ciwy dla siedziby Zamawiajcego. Zawiadomienia bd przekazywane: listem poleconym, lub przesyBk kuriersk, lub na adres Strony podany w umowie. Umow sporzdzono w trzech jednobrzmicych egzemplarzach, dwa dla Zamawiajcego i jeden dla Wykonawcy. ZamawiajcyWykonawca     PAGE 1 PAGE  Strona PAGE11 z NUMPAGES23 zaBcznik nr 5 do SIWZ oznaczenie sprawy: IDG.5547/1/09 <x=2>????@@dB"DBEDEEEzK L$ & F(Vd*$^`Va$gd $da$gdF $da$gd[$ & Fd^`a$gd $da$gd[$d^a$gd~$ & F d^`a$gd>??????@A^A@EBEDEEEEzKLNNOOOOOO¶|n`RA hFhSCJKHaJnHtHhSCJKHaJnHtHhFCJKHaJnHtHhWCJKHaJnHtHhFhFCJaJ hFhFCJKHaJnHtHhFhF5CJPJ\aJhFhF5CJ\aJhFhF5CJaJ hFh. hFh hFh}.thFhF5hFhb!5 hFhFh~ hFhI hFhb! LLHMNOOOOOO(QQSUVWNX~X ] $ & F+a$gd $ & F*a$gd$ & F)^`a$gd $da$gdF $da$gdF$d^a$gdF$ & F'd*$a$gdOOPPPPVWNX~XvƝԞ֞X΢0>t@ᷧᷖtle^eWeP hFhp hFh5^ hFh}.t hFhb!hFhb!5 hFh.CJKHaJnHtH h<h<CJKHaJnHtH hFhFCJKHaJnHtHhWCJOJQJaJnHtH$hFhFCJOJQJaJnHtHhFhFCJaJhWCJOJQJaJhFhFCJOJQJaJhFhF5CJPJ\aJ ]hzs&@:ڈxZ֚Z$a$gdF$ & F) *$^`a$gd$ & F)*$^`a$gd$ & F&7d^7`a$gdm$$ & F)^`a$gd $ & F+a$gdZƝ֞J8΢* ~$ & Fd^`a$gd$ & Fd^`a$gd $da$gd[$ & F#Wd*$^`Wa$gd$ & F)*$^`a$gd$a$gdF@LԤ֤ ¥̥  *JLԦnܧnzʨШܨ"ԩ򬳬 hFhL._ hFh5^ hFhMt hFh/ hFh| hFh' hFhp hFh}.t hFh$D hFh hFhY> hFhb! hFh#|Aª̪ު<lx|BHpr~Эԭ*,.@fhfhtvĵXB,ںV뗓 hFhN$ hFh/hg hFh}.t hFh+ h*CJOJQJaJhFhL._CJOJQJaJ hFhTOh;i hFhp hFhK=Hh* hFh6 hFh#| hFhb! hFh5^ hFhMt4hгĵ,V46@Zl0zz$ & Fd*$a$gd$ & Fd^`a$gd $da$gd[ $da$gd[$ & Fd^`a$gd$ & F*$5$7$8$9D^`a$gd$ & Fd^`a$gd^46<>Z04l@BZ\jp "$Nбɔ~r~j]NhFhL._CJOJQJaJhFhL._5B*phhFhL._5hFhFCJ\aJhFh6U5 hFh6U hFh~ hFh2hFhL._CJaJh*hL._CJaJ hFhL._CJKHaJnHtH hFh6 hFh+ hFhb!hFhF5hFhb!5 hFh5 hFhL._hg hFhN$0.B\pf6$N $da$gdL._ $da$gd[ & F*$gd$ & Fd*$a$gd $da$gdF $da$gd6U $da$gd6U$ & Fd^`a$gd$ & Fd*$a$gdN2x  .$ & F-*$a$gdm$$ & F%*$^`a$gd$ & F,*$a$gdm$$ & F$*$^`a$gd,z|~d`.XZ46û{ppgphFhP0J'jhFhPUhFhP5\ hFhP hFh hFhg-hg hFh+ hFhDK hFhb!hFhb!5hFh6U5hFhF5 hFhFhL._hgCJOJQJaJhFhL._CJOJQJaJhFh5cCJOJQJaJ(&ZBX$ & Fd^`a$gd$ & FVd^`Va$gd $da$gd[ $da$gdL._$ & F%*$^`a$gd$ & F-*$a$gdm$ @BX*hPRTT  J L   > ~ \^XZȵ{shFh5c5hFhF5 hFh5chFh5cCJOJQJ\aJhgCJOJQJaJhFh5cCJOJQJaJ$hFh5c5B*PJmHphsH hFhCb9 hFh hFhDK hFhy hFhg- hFh hFhb! hFhP+XX~*v^TL \^h+$ da$gd5c $da$gd[$ & Fd^`a$gd$ & F7d^7`a$gd$d^a$gd[$d^a$gd[$ & Fd^`a$gdh&JF +$ & F.d^`a$gd$ & F.*$8$9D^`a$gdm$ $da$gd[ $da$gd[!$ & F" 8*$8$9D^`a$gdm$+$ da$gd5c D F H ^ ` h j z      *!,!T!`!!!!!""""&"*"<">"@"B"wwi *hFh$5CJaJhFhp5CJaJhFhp56CJaJhFhpCJaJ hFhr4 hFh. hFhphFhpB*mHphsH hFhsn hFhhFh.B*mHphsH$hFh.CJOJPJQJ_H aJ hFhb!hFhb!5(F    ,!!!""""" " "" $$Ifa$gdd$a$gdp$a$gdb! $da$gd[ $da$gd.$ & F.da$gd$ & Fd^`a$gd""("*">"qeee $$Ifa$gddkd$$IfFF3 s"   t06    44 laytd>"@"B"D"F"H"J"L"qidSdKK+dgd$$d*$7$9DH$a$gdVgd$dgdFkd$$IfFF3 s"   t06    44 laytdB"D"F"H"L"N"P"T"V"Z"\"`"b"f"h"t"v"x"z"|"""""""""""""""""""""""~w~k~~w~k~ho+5\mHnHu h5\jh5CJU\aJhhr>fh/hq6B*ph@@@h2mh2m0JmHnHu h2m0Jjh2m0JUhjhU hFh$#hFh$5B*]mHphsH *hFh$B*ph *hFh$CJaJ)L"N"R"T"X"Z"^"`"d"f"|"~""""""""" #N#gduj$a$gduj$a$gd$a$ &`#$gd5?$a$gd4&`#$$a$gdb!"N#R#T#V# hFh$hh2m#hS h2m5CJOJQJ^JaJN#P#R#T#V#$a$gdb!.:p2 . A!"#n$n% $$If!vh5 5 5 #v #v :V F t065 5 / / / / /  ytd$$If!vh5 5 5 #v #v :V F t065 5 / / / / / ytd^0 000hH02 0@P`p2( 0@P`p 0@P`p 0@P`p 0@P`p 0@P`p 0@P`p8XV~_HmHnHsHtH<`< Normalny_HmHsHtHJA`J Domy[lna czcionka akapituTi@T  Standardowy :V 44 la ,k`,0 Bez listy LB`L Tekst podstawowyCJmHsHtH8@8 NagBwek  p#0)@0 Numer strony4 @"4 a/0Stopka  p#L^2L (QNormalny (Web)$dd[$\$a$`RB` ?Tekst podstawowy wcity 2dx^LRL Ntexte 1$xx^a$ CJOJQJVCbV JTekst podstawowy wcityx^6X q6 K@ Uwydatnienie6]F/F 1Tekst podstawowy ZnakCJtt EsTabela - Siatka7:V0f@f P U Akapit z listd^m$CJOJPJQJaJtH ` ` P U0Tekst przypisu dolnegoOJPJQJmHsHtH ^/^ P U0Tekst przypisu dolnego ZnakOJPJQJtH P& P P U0OdwoBanie przypisu dolnegoH*VoV Default 7$8$H$!B*CJ_HaJmHphsHtH./. 0 Stopka ZnakN' N )OdwoBanie do komentarzaCJaJ<< ")Tekst komentarza!B!B !)Tekst komentarza ZnakNj N $)Temat komentarza#5\mHsHtHH/AH #)Temat komentarza Znak5\N RN &) Tekst dymka%CJOJQJaJmHsHtHL/aL %)Tekst dymka ZnakCJOJQJ^JaJ8U`q8 P HiperBcze >*B*phc4W 4 `` Pogrubienie5\jj $ Text body)*$1$8$9D)B*CJKHPJ_H aJmH phsH tH  $Text body indent-*$ V*$1$8$9D^`Va$%B*CJKHPJ_H mH phsH tH dod $Standard+*$1$8$9D)B*CJKHPJ_H aJmH phsH tH ,,$WWNum26, F,O,$WWNum16- F ,,$WWNum27. F!**rWWNum4/ F/PK![Content_Types].xmlj0Eжr(΢Iw},-j4 wP-t#bΙ{UTU^hd}㨫)*1P' ^W0)T9<l#$yi};~@(Hu* Dנz/0ǰ $ X3aZ,D0j~3߶b~i>3\`?/[G\!-Rk.sԻ..a濭?PK!֧6 _rels/.relsj0 }Q%v/C/}(h"O = C?hv=Ʌ%[xp{۵_Pѣ<1H0ORBdJE4b$q_6LR7`0̞O,En7Lib/SeеPK!kytheme/theme/themeManager.xml M @}w7c(EbˮCAǠҟ7՛K Y, e.|,H,lxɴIsQ}#Ր ֵ+!,^$j=GW)E+& 8PK!RY7mtheme/theme/theme1.xmlYMoE#F{oc'vGuرHF[x=ޝzvg53NjHH8PTj%.H 3kT\}yg CDHfP\ IC>i n$N4)߻UL>JeKK2e,/nEހbFZ͹ #ζKk_9 adZĈꔔK=.xMfdC6Nb-켱K\X" T30P's~Stу>G%M.O"Mry8E?ԥL#SCߜbGӣE|Eʀ'<{(Z"y'N<.Ev,I A6Nv&t"-=1c8U8")QHcBJK] .H0-uIlm2-fjqVf9P('suXmd)̪eY(G]Y䀰zoP nI xy "=kk|l1Q~6M%7_ǬZQ yٿ jmZx^(Q\gQ>BANT~jCoEA3d]dm2iVֵ褽Vl<s,>gÙ/ΫŋtvavDWCd(, ~{-0%M2&a: _PK! ѐ'theme/theme/_rels/themeManager.xml.relsM 0wooӺ&݈Э5 6?$Q ,.aic21h:qm@RN;d`o7gK(M&$R(.1r'JЊT8V"AȻHu}|$b{P8g/]QAsم(#L[PK-![Content_Types].xmlPK-!֧6 +_rels/.relsPK-!kytheme/theme/themeManager.xmlPK-!RY7mtheme/theme/theme1.xmlPK-! ѐ' theme/theme/_rels/themeManager.xml.relsPK] ! V &H ,p3;Ag(>O@B""V#} #'),;FFTa8wď·< L ]Z0NXhF ">"L"N#V#~!"$%&(*!X "-259BE!!!8@0(  B S  ? _Hlk86324241 _Hlk120872765"R";?TUPdVddd)e0e<gjJMY\"I J a n r  ; > A C qrlmLM|}llllnoqqqq||b~b~BDƫǫͫΫ˯./56@A)*01̻̻el"#"I J a r  ; > A C qrlmLM|}llllnoqqqq||b~b~BDƫǫͫΫ˯./56@A)*01̻̻el"#"10/lu/Wi){^jz

WEZ\giRmYtG""d1oI)0:AN4]w0Qfh,-@Q~g=sNd+z  v) I DK ] Nw v a M f j + 2 2 tC V g v S  8/ 9 E N ^ $1 B>IV ":IWd_x~vp')(Mda i&a+L\g pv{c"i$0P8:pD{6/>f&vT|R}:N*`Nf[{&Gg :.D7N>u(!&=Kx~jq  hnp*2}6G_`e' 7 p xq 6!m#!b!*+"."4"L"@["_"b"[.#7A# q#%w#y#LK$N$T$b$;g$U%Y%q%y%b &1&1&(B&'M&|&31'g7'7'J'K'X'y'(=(A(,N()U )E)6*?*o+ +,F+l+m+v+i,!",2,<,W,e, -2-08-D- T-g-? . ...a. /q_/v,0>0 1X,1A1k1m12T2(h2j233Q33B3Us3e4c45 5545h5;6X16%E6bP6_6c6U 7 7t787WJ78308&18P8y89eO9Cb98:::P:\:c:;];;;-;5;<d/<7<8<\x<==-=c=>O&>8>i>l> o>Q?7@b@n@^ABBBGB Bw5B=B@BQBECtHC\`C1nCU DD$D1D6D;DnEDVD[DEbEXgEplEcnE5/FA)G|+GNGt^G H$H"0HK=HzJcLL=tLKtLM>M{XM _M4NsNNO?OfHO|KOTO+P2Pf\f7`fvcf*grgX{gh8hf:he;iUi4jS j-j-j5jdjsj k&koPa(@e<d hchn1*;BJnmD02wM^y%T^#|h dx8SDDPdt]y -beo ,Sa&H/JKby|9/Uo|U!sD X+`xbnv} 1=@@1AFJSXv: < R4H@O9Q[ 3MZsoW g0ANZ3)>E[F]W*`l-{~t %46?AN#fl-@NPU-"T5=Xsf-6v^\7KNW`Fq JJn]%%(B2}H%gM +:Ie;i$%5?QmU~hhwD*"0QRaU/_pNs1}8c3v"0n*8-r444JEV\5cz{>L:C^]c$7*+/q(/PS C{A BI5Of_pz)B< 2'@t&PCSz}g!9_~y $zc) [6ekp"2^6B>L/n| a".r1CHV7cl{k~z.,=Pi0m+Y5DGbMt uzd 7""8 :}@QKUQgiF!<M>yT$&:|'K%a  3GQ%a&a/>R5 7@AOe.\<AL0N5^ensX\5l?m2&5CO0a@WfjkbprXzL>(LFWg k.v2LqW?HS PyYo>!)kV78Fa:g:(Q={3$#GCXaj@kQt(oI?9RH G$$%\0P )LPS(Ase u$,75+?kMtXXQfxo"%..8i -#6Uabp 1<dh9or=&6s9F7JvWc,| - >>I])2(8PpqO4-67FIO?4;wR\#oG*G?U7Y Zd{}OJZt`ejA*hU9LGOp& Y(R3dn|V] hsnIuUBY_fDm| a#3cB)UZosP';q;3> y <g,o2s)/Udv5Z3LfQ^ 0K;k;~>f$O%nok{DI{aii|nTA PWYsb*VQIU.c~ e!L0P:gIr4;5GJ[o=fP?T:@yl14E [\B#M*@ (04>@BCEGIJLNST\bciorxvx!XX XXX"X$X*X0X2X<X>X@XBXDXXXhXpXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX4Unknown G.[x Times New Roman5Symbol3. .[x ArialO.  k9Lucida Sans Unicode7. [ @Verdana7..{$ Calibri9. . Segoe UI?= .Cx Courier New;WingdingsA$BCambria Math"1rgCC|;"bz;"bzq0## 3qHP?2/! xx#U M O W A - w z rBOIMargarita FrydziDska1    ,     . /        -     ! " # $ % & ' ( ) * + , - . / 0 Oh+'0 $ D P \ ht|$U M O W A - w z rBOINormalMargarita Frydziska27Microsoft Office Word@ @))@"@֍);"b՜.+,D՜.+,` hp  Urzd Miejski Turekz# $U M O W A - w z r Tytu 8@ _PID_HLINKSAl. mailto:iod@miastoturek.pl  !"#$%&'()*+,-./0123456789:;<=>?@ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ[\]^_`abcdefghijklmnopqrstuvwxyz{|}~      !"#$%&'()*+-./012356789:;<=>?@ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ[\]^_`abcdefghijklmnopqrstuvwxyz{|}~Root Entry F0 b,@Data ,1Table4TWordDocument 0VSummaryInformation(DocumentSummaryInformation8MsoDataStore b,0 b,KV10KHKER==2 b,0 b,Item  PropertiesUCompObj    F0Dokument programu Microsoft Office Word 972003 MSWordDocWord.Document.89q