Usługi - 225350-2021

05/05/2021    S87

Polska-Bydgoszcz: Usługi zarządzania budową

2021/S 087-225350

Ogłoszenie o zamówieniu

Usługi

Podstawa prawna:
Dyrektywa 2014/24/UE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)Nazwa i adresy
Oficjalna nazwa: Województwo Kujawsko-Pomorskie, pl. Teatralny 2, 87-100 Toruń, w imieniu którego działa Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy
Adres pocztowy: ul. Dworcowa 80
Miejscowość: Bydgoszcz
Kod NUTS: PL619 Włocławski
Kod pocztowy: 85-010
Państwo: Polska
Osoba do kontaktów: Anna Kominiak
E-mail: a.walenczykowska@zdw-bydgoszcz.pl
Tel.: +48 523705718
Faks: +48 523705716
Adresy internetowe:
Główny adres: http://bip.zdw-bydgoszcz.pl/
Adres profilu nabywcy: https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_bydgoszcz
I.2)Informacja o zamówieniu wspólnym
Zamówienia udziela centralna jednostka zakupująca
I.3)Komunikacja
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_bydgoszcz
Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżej
I.4)Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.5)Główny przedmiot działalności
Inna działalność: zarządzanie drogami wojewódzkimi

Sekcja II: Przedmiot

II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)Nazwa:

Świadczenie usługi Inżyniera Kontraktu nad realizacją zadania pn.: „Przebudowa wraz z rozbudową drogi wojewódzkiej nr 270 Brześć Kujawski – Izbica Kujawska – Koło od km 0+000 do km 29+023. Etap I

Numer referencyjny: ZDW.N4.363.03.2021
II.1.2)Główny kod CPV
71540000 Usługi zarządzania budową
II.1.3)Rodzaj zamówienia
Usługi
II.1.4)Krótki opis:

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi Inżyniera Kontraktu nad realizacją zadania, która obejmuje w szczególności: nadzór nad pracami projektowymi, weryfikację dokumentacji projektowej, zarządzanie budową, rozliczanie, kontrolę, obsługę prawną i nadzór nad przebiegiem wykonania Zadania, zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz warunkami umowy, w tym zapisami Opisu Przedmiotu Zamówienia, oraz również nad robotami w zakresie zamówień realizowanych z art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, niezbędnych do wykonania Zadania wynikłymi w trakcie jego realizacji.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera OPZ – załącznik nr 4 do SWZ oraz Wzór umowy – załącznik nr 3 do SWZ.

II.1.5)Szacunkowa całkowita wartość
Wartość bez VAT: 414 100.95 EUR
II.1.6)Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.2)Opis
II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV
71520000 Usługi nadzoru budowlanego
II.2.3)Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL619 Włocławski
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:

Droga wojewódzka nr 270 Brześć Kujawski – Izbica Kujawska – Koło od km 0+000 do km 29+023. Etap I od km 1+100 do km 7+762

II.2.4)Opis zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi Inżyniera Kontraktu nad realizacją zadania, która obejmuje w szczególności: nadzór nad pracami projektowymi, weryfikację dokumentacji projektowej, zarządzanie budową, rozliczanie, kontrolę, obsługę prawną i nadzór nad przebiegiem wykonania Zadania, zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz warunkami umowy, w tym zapisami Opisu Przedmiotu Zamówienia, oraz również nad robotami w zakresie zamówień realizowanych z art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, niezbędnych do wykonania Zadania wynikłymi w trakcie jego realizacji.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera OPZ – załącznik nr 4 do SWZ oraz Wzór umowy – załącznik nr 3 do SWZ.

II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia
Kryteria określone poniżej
Kryterium jakości - Nazwa: Doświadczenie koordynatora / Waga: 40
Cena - Waga: 60
II.2.6)Szacunkowa wartość
Wartość bez VAT: 96 995.05 EUR
II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Okres w dniach: 24
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: tak
Numer identyfikacyjny projektu:

Projekt współfinansowany z EFRR w ramach RPO województwa kujawsko-pomorskiego na lata 2014–2020, oś priorytetowa V –Spójność wewnętrzna i dostępność zewnętrzna regionu, działanie 5.1 – Infrastruktura drogowa.

II.2.14)Informacje dodatkowe

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1)Warunki udziału
III.1.1)Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Wykaz i krótki opis warunków:

Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań.

III.1.2)Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań.

III.1.3)Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

1. Doświadczenie zawodowe:

Wykonawca musi wykazać, iż w okresie 8 lat przed terminem składania ofert, a jeśli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizował (doprowadził do odbioru końcowego) co najmniej 2 zadania polegające na świadczeniu usługi nadzorowania nad zadaniami polegającymi na budowie/rozbudowie/przebudowie drogi/ulicy o wartości robót budowlanych co najmniej 10 000 000,00 PLN brutto dla każdego zadania.

2. Kwalifikacje zawodowe osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia:

Dysponowanie następującymi osobami skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego (należących bezpośrednio do przedsiębiorstwa danego Wykonawcy, jak i nienależących do niego, na zdolnościach których Wykonawca się powołuje) posiadających następujące wykształcenie, uprawnienia, doświadczenie i kwalifikacje zawodowe:

a. koordynator:

b. inspektor nadzoru robót drogowych:

c. inspektor nadzoru robót telekomunikacyjnych,

d. inspektor nadzoru robót elektroenergetycznych,

e. inspektor nadzoru robót wodno-kanalizacyjnych,

f. główny weryfikator dokumentacji projektowej,

g. geotechnik,

h. technolog,

i. geodeta,

j. radca prawny / adwokat.

Zamawiający informuje, że dopuszcza łączenie nie więcej niż 2 stanowisk i specjalności przez 1 osobę w ramach stanowisk:

1) a. i b.,

2) c. i d.,

3) b. i f.

Szczegółowe informacje w rozdziale IV pkt 1 ppkt 4 SWZ.

Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:

a) Wykaz usług wykonywanych w okresie ostatnich 8 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzane przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane;

b) Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług oraz kontroli jakości, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.

III.2)Warunki dotyczące zamówienia
III.2.2)Warunki realizacji umowy:

1. Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik nr 3 do SWZ.

2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454–455 Pzp oraz wskazanym we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik do SWZ.

3. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.

Sekcja IV: Procedura

IV.1)Opis
IV.1.1)Rodzaj procedury
Procedura otwarta
IV.1.3)Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
IV.1.8)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: tak
IV.2)Informacje administracyjne
IV.2.2)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Data: 07/06/2021
Czas lokalny: 09:45
IV.2.3)Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom
IV.2.4)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:
Polski
IV.2.6)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Oferta musi zachować ważność do: 04/09/2021
IV.2.7)Warunki otwarcia ofert
Data: 07/06/2021
Czas lokalny: 10:00
Miejsce:
Informacje o osobach upoważnionych i procedurze otwarcia:

Otwarcie ofert następuje przy użyciu systemu teleinformatycznego poprzez upublicznienie wczytanych na Platformie ofert.

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.3)Informacje dodatkowe:

I. Podstawy wykluczenia z postępowania:

1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczności, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp.

2. Dodatkowo z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, w stosunku do których zachodzą okoliczności, o których mowa w art. 109 ust. 1 pkt 5, pkt 7, pkt 8 oraz pkt 10 ustawy Pzp.

3. Do oferty Wykonawca dołącza jednolity europejski dokument zamówienia (zwany dalej „JEDZ”), jako dowód potwierdzający, na dzień składnia ofert, brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, który tymczasowo zastępuje wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.

II. Wadium – Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości: 6 000 PLN, cd. informacji rozdział IX część IV SWZ.

III. Kryteria oceny ofert:

1. Cena – będzie rozpatrywane na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcę w Formularzu oferty. Zamawiający ofercie o najniższej cenie przyzna 60 punktów, a każdej następnej zostanie przyporządkowana liczba punktów proporcjonalnie mniejsza obliczona wg wzoru powyżej.

2. Doświadczenie Koordynatora - w tym kryterium można uzyskać maksymalnie 40 pkt. Kryterium doświadczenie Koordynatora będzie rozpatrywane na podstawie zadeklarowanej przez Wykonawcę w ofercie ilości zadań - zdobyte na stanowisku/stanowiskach: Inżynier Kontraktu / Inżynier Rezydent / Koordynator (wszystkich branż) / Dyrektor Kontraktu lub w randze równorzędnej w bezpośrednim zarządzaniu*, w skład których wchodziła budowa/rozbudowa/przebudowa drogi/ulicy o wartości robót budowlanych co najmniej 10 000 000,00 PLN brutto dla każdego zadania. Przyznane punkty: 2 zadania – 0 pkt, 3 zadania – 20 pkt, 4 zadania lub więcej – 40 pkt.

* przez zarządzanie realizacją zadania należy rozumieć pracę na stanowisku kierowniczym w bezpośrednim zarządzaniu i kontroli prawidłowości realizacji i rozliczenia danego zadania. Jeśli Wykonawca w formularzu oferty wykaże jedno zadanie lub nie wykaże żadnego zadania a z innych dokumentów nie będzie wynikało, że nastąpiła omyłka, oferta zostanie odrzucona, zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt 5) ustawy Pzp. Doświadczenie koordynatora nie będzie podlegało uzupełnieniu w trybie art. 128 ust. 1 ustawy Pzp.

Jeżeli Zamawiający będzie wzywał Wykonawcę do złożenia, poprawienia lub uzupełnienia informacji dotyczących Wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia i prowadzić to będzie do zmiany Koordynatora wskazanego w Formularzu Ofertowym, to w tym kryterium Wykonawca otrzyma 0 (zero) punktów.

IV. Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia w wysokości 5 % ceny brutto całkowitej podanej w ofercie.

V. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp do wartości nie większej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego.

VI. Zamawiający przewiduje zastosowanie tzw, procedury odwróconej, o której mowa w art. 139 ustawy Pzp, tj. Zamawiający najpierw dokona badania i oceny ofert, a następnie dokona kwalifikacji podmiotowej Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, w zakresie braku podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału

W postępowaniu.

VII. Oferta składana w postępowaniu zawiera:

1) oświadczenie w formie JEDZ, a w przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia JEDZ składa każdy z Wykonawców,

2) formularz ofertowy;

3) pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo,

4) dowód wniesienia wadium,

5) zobowiązanie innego podmiotu, o którym mowa w rozdziale VIII cz. I pkt 10 SWZ oraz oświadczenie w formie JEDZ, tego podmiotu,

6) oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/usługi/dostawy wykonują poszczególni Wykonawcy w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia o których mowa w rozdziale VIII cz. I pkt 7 SWZ.

VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Oficjalna nazwa: Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587800
Adres internetowy: https://www.uzp.gov.pl/kio/kontakt
VI.4.3)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:

Pouczenie o środkach ochrony prawnej

1. Środki ochrony prawnej określone w niniejszym dziale przysługują Wykonawcy, uczestnikowi konkursu oraz innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia lub nagrody w konkursie oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy Pzp.

2. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia lub ogłoszenia o konkursie oraz dokumentów zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 469 pkt 15 Pzp oraz Rzecznikowi Małych i Średnich Przedsiębiorców.

3. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby. Odwołujący przekazuje Zamawiającemu odwołanie wniesione w formie elektronicznej albo postaci elektronicznej albo kopię tego odwołania, jeżeli zostało ono wniesione w formie pisemnej, przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.

4. Odwołanie wobec treści ogłoszenia lub treści SWZ wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym UE lub zamieszczenia dokumentów zamówienia na platformie.

5. Odwołanie wnosi się w terminach określonych w art. 515 ustawy Pzp.

6. Na orzeczenie Izby oraz postanowienie Prezesa Izby, o którym mowa w art. 519 ust. 1 ustawy Pzp, stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.

VI.4.4)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Oficjalna nazwa: Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587800
Adres internetowy: https://www.uzp.gov.pl/kio/kontakt
VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
30/04/2021